Organizacja szkolnego archiwum zakładowego
Za właściwą organizację archiwum zakładowego i składnicy akt odpowiada dyrektor szkoły. Powinien on przede wszystkim zadbać o wybór właściwego lokalu przeznaczonego na archiwum zakładowe lub składnicę akt. Mimo że składnice akt, co do zasady, nie przechowują materiałów archiwalnych, to w zakresie wymagań lokalowych powinny być traktowane na podobnych zasadach jak archiwa zakładowe. Może się bowiem okazać, że znajdujące się w nich materiały zostaną z czasem zakwalifikowane do kategorii archiwalnych.
Szkoły, które po ustaleniu z właściwym miejscowo archiwum państwowym są jednostkami wytwarzającymi dokumentację kwalifikującą się do materiałów archiwalnych, mają obowiązek prowadzenia archiwum zakładowego. Szczegółowy sposób oznaczania kategorii archiwalnych dokumentacji wynika z załącznika nr 1 do rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej (dalej: rozporządzenie w sprawie postępowania z dokumentacją).
