Gazeta Samorządu i Administracji 10/2004 z 10.05.2004, str. 46
Data publikacji: 27.06.2018
Obowiązki gmin i obwodowych komisji wyborczych w dniu wyborów do Parlamentu Europejskiego
Urząd gminy w dniu wyborów pełni funkcję zaplecza administracyjnego i technicznego dla obwodowych komisji wyborczych. W związku z tym przez cały dzień wyborów w urzędzie gminy powinni pełnić dyżur wyznaczeni przez wójta pracownicy (dotyczy to przede wszystkim pracowników działów ewidencji ludności).
Wójt wydaje członkom komisji zaświadczenia o członkostwie i pełnionej w komisji funkcji, zaopatruje komisję w materiały biurowe, przygotowuje lokal do głosowania (szczegółowo niezbędne wyposażenie lokalu wyborczego zostanie opisane w następnym numerze), zapewnia przekazanie spisu wyborców (przewodniczącemu komisji w przeddzień głosowania), udziela pomocy przy przekazaniu i zabezpieczeniu kart do głosowania i pieczęci komisji, a także przy przekazaniu formularzy protokołów głosowania, aktów prawnych obwieszczeń wyborczych, zapewnia także komisji środki transportu, łączności itp. Szczegółowe zasady współpracy między obwodową komisją wyborczą a urzędem gminy określa uchwała Państwowej Komisji Wyborczej w sprawie wytycznych dotyczących wykonywania zadań obwodowych komisji wyborczych.
