Gazeta Samorządu i Administracji 17/2004 z 16.08.2004, str. 48
Data publikacji: 28.06.2018
Po nowelizacji przepisów
Zasady przyznawania rent i emerytur z FUS
Nowelizacja ustawy o emeryturach i rentach wprowadziła wiele istotnych dla pracowników samorządowych zmian, z których większość obowiązuje od 1 lipca br. Dotyczą one między innymi uprawnień do emerytury i renty rodzinnej oraz ustalania kapitału początkowego.
Nowelizacja wprowadza zmiany w odniesieniu do tzw. pracowniczej emerytury, do której uprawnienia w wieku niższym niż powszechny wiek emerytalny mogą nabyć ubezpieczeni urodzeni przed 1 stycznia 1949 r. lub w latach 1949-1968 po spełnieniu do końca 2006 r. dodatkowych warunków. Kobieta, która ma co najmniej 30-letni okres ubezpieczenia bądź 20-letni w razie uznania jej za całkowicie niezdolną do pracy, może nabyć do niej uprawnienia po osiągnięciu wieku 55 lat. Mężczyźnie uprawnienia takie przysługują po ukończeniu 60 lat, gdy ma on co najmniej 25-letni okres ubezpieczenia i został uznany za całkowicie niezdolnego do pracy.
