Gazeta Samorządu i Administracji 11/2006 z 29.05.2006, str. 16
Data publikacji: 29.06.2018
Urząd gminy powinien mieć statut
Do 30 czerwca tego roku wszystkie jednostki budżetowe, w tym także jednostki samorządu terytorialnego, powinny mieć własne statuty.
TEMAT NA ZAMÓWIENIE
Ustawa z 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. nr 249, poz. 2104 z późn. zm.) w art. 20 wprowadziła generalny nakaz działania jednostki budżetowej na podstawie statutu, którego treść ma być zgodna z przepisami tej ustawy. Obowiązek ów dotyczy wszystkich jednostek budżetowych, bez względu na to, czy są to tzw. państwowe czy samorządowe jednostki budżetowe. Bez znaczenia są także zadania, jakie dana jednostka budżetowa wykonuje, np. czy jest urzędem obsługującym ministra czy wójta. Obowiązek posiadania statutu dotyczy również jednostek, które wykonują inne zadania, nie tylko obsługowe, jak ministerstwa czy urzędy.
