Komunikacja
Portale społecznościowe w instytucjach publicznych
Chwilowa moda czy długotrwały trend? Decydenci wielu instytucji publicznych ciągle jeszcze mają wątpliwości, czy obecność w serwisie społecznościowym Facebook ma sens. Przy odrobinie wysiłku gra jest warta świeczki.
Praktycznie każda instytucja, niezależnie od jej wielkości, posiada już własną stronę internetową. I zwykle uważa, że to wystarczy, by zaspokoić potrzeby informacyjne swoich interesantów. A to nieprawda! Zapomina się o tym, że w dzisiejszych czasach Internet to nie słup ogłoszeniowy ze statycznymi informacjami. Dziś to narzędzie do dynamicznej komunikacji i interakcji między użytkownikami. I właśnie dlatego warto zainteresować się serwisami społecznościowymi, które aktywność użytkowników stawiają na pierwszym miejscu.
Spośród nich największym obecnie na świecie serwisem społecznościowym jest Facebook. Ma 773 mln użytkowników, a w Polsce już ponad 7 mln (i liczby te ciągle rosną), co daje ogromne możliwości przekazu informacji. Jak pokazują statystyki, połowa użytkowników loguje się w portalu codziennie i spędza tam sporo czasu. Nic dziwnego, że zalety Facebooka odkrywa coraz więcej podmiotów - od prywatnych firm począwszy, a skończywszy na organach administracji rządowej i samorządowej. W tej ostatniej grupie są również instytucje publiczne, służące obywatelom na co dzień, takie jak muzea, szkoły, szpitale i wiele innych.
