Zatrudnianie w samorządach byłych urzędników administracji rządowej
Zatrudniane w samorządach osoby z długoletnim doświadczeniem zawodowym w administracji rządowej powinny, co do zasady, odbyć służbę przygotowawczą, ale mogą zostać z niej zwolnione. Muszą natomiast zdać egzamin przeprowadzany na koniec służby przygotowawczej.
Wstarostwie powiatowym na stanowisku kontrolera jest zatrudniana osoba z wieloletnim stażem pracy w dziedzinie kontroli w urzędzie wojewódzkim, zaś na stanowisku naczelnika jednego z wydziałów - były naczelnik urzędu skarbowego. Czy dla tych osób należy zorganizować służbę przygotowawczą i kończący ją egzamin? Z takim pytaniem zwrócił się do nas sekretarz powiatu. Wskazał, że staż pracy wspomnianych osób w charakterze urzędnika przekracza 20 lat, niemniej nie była to praca w instytucjach samorządowych, lecz w rządowych, w służbie cywilnej.
