Prawne obostrzenia dotyczące palenia tytoniu w pracy
Zakaz palenia tytoniu w miejscu pracy ciągle dostarcza wątpliwości prawnych. A przecież przepisy prawne jasno wskazują, jakie obowiązki ma pracodawca przy organizacji miejsca dla osób palących. Dotyczy to także urzędów.
Z INICJATYWY CZYTELNIKÓW
Zakaz palenia wyrobów tytoniowych m.in. w pomieszczeniach zakładów pracy, jakimi są także urzędy, przewidziany w art. 5 ust. 1 pkt 4 ustawy z 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych (dalej: u.o.z.t.) - wprowadzony nowelizacją z 8 kwietnia 2010 r. - wywołał wiele kontrowersji.
Urząd to miejsce pracy
Ustawodawca, uzasadniając konieczność ustanowienia takiego zakazu, wskazał przede wszystkim, że nowelizacja ta ma na celu rozszerzenie obszarów objętych zakazem palenia tytoniu na większość miejsc publicznych oraz ujednolicenie sankcji za ich nieprzestrzeganie. Nowelizacja rozszerzyła zakaz palenia na wszystkie obiekty użytku publicznego, miejsca pracy, środki transportu publicznego i związane z nimi obiekty oraz na obiekty sportowe i rekreacyjne, reguluje także kwestię palenia w bezpośrednim sąsiedztwie wejść i wyjść z miejsc publicznych.
