Praktyczny Poradnik Księgowego 20/2003 z 16.10.2003, str. 37
Data publikacji: 16.10.2003
Jak ewidencjonować koszty związane z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych przez pracowników
Każdy pracodawca powinien być zainteresowany tym, aby zatrudnieni przez niego pracownicy, zwłaszcza specjaliści różnego rodzaju, podnosili swoje kwalifikacje zawodowe. Większa wiedza pracowników to lepiej wykonywana praca, a tym samym większe profity dla zatrudniającego ich podmiotu gospodarczego.
Przepisy prawa nie narzucają pracodawcom bezwzględnego obowiązku szkolenia pracowników, chociaż potrzeba ułatwiania pracownikom podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez pracodawcę wynika z art. 17 Kodeksu pracy.
Podnoszenie kwalifikacji zawodowych jak również kształcenie ogólne pracowników może odbywać się w szkołach średnich i wyższych. Może to być dokształcanie i doskonalenie w formach pozaszkolnych na różnego rodzaju kursach lub szkoleniach jednorazowych (np. jednodniowych).
