Rachunkowość Stowarzyszeń, Fundacji, Organizacji non-profit 5/2005 z 01.05.2005, str. 43
Data publikacji: 01.05.2005
Dotacje celowe a odrębny rachunek bankowy
Pytanie
Nasza fundacja otrzymuje rocznie ok. dziesięciu różnych dotacji. Są w tym również dotacje celowe od samorządu. Czy w związku z koniecznością wyodrębnienia środków na realizację poszczególnych zadań publicznych, do każdej takiej dotacji należy utworzyć osobne konto? Jest to bardzo kłopotliwe i kosztowne - zwłaszcza gdy kwota dotacji jest niewielka.
Odpowiedź
Do każdej dotacji celowej otrzymanej na realizację zadań publicznych przepisy prawa nakazują wprost założenie i prowadzenie odrębnego subkonta - aż do czasu pełnego rozliczenia dotacji. Jeśli chodzi o inne dotacje, obowiązek taki istnieje, jeśli wynika to z postanowień umowy z donatorem, przy zachowaniu warunków wyodrębnienia tych środków w ewidencji księgowej.
