Rachunkowość Stowarzyszeń, Fundacji, Organizacji non-profit 6/2005 z 01.06.2005 [dodatek: Rachunkowość Stowarzyszeń, Fundacji, Organizacji non-profit, str. 10]
Data publikacji: 01.06.2005
Diety w podróżach służbowych
Podróże służbowe są „dyżurnym” zagadnieniem, sprawiającym w praktyce problemy ewidencyjno-podatkowe wszelkim podmiotom. W bieżącym numerze szczegółowo omawiamy kwestie zwrotu kosztów takich podróży pracownikom organizacji, ich członkom oraz zleceniobiorcom. Poniżej wyjaśniamy ogólne zasady tych rozliczeń. Odpowiedzi na Państwa pytania dotyczące szczegółowych rozliczeń podatkowych znajdują się w dziale „Odpowiadamy na pytania”.
Regulacje dotyczące płatności z tytułu podróży służbowych, przysługujące pracownikowi z tytułu wykonywania zadań służbowych poza miejscowością, w której znajduje się siedziba pracodawcy, lub poza stałym miejscem pracy, zawarte są w Kodeksie pracy. Na podstawie delegacji ustawowej zawartej w Kodeksie pracy Minister Pracy i Polityki Społecznej określił zasady wypłacania między innymi diet - w dwóch rozporządzeniach z 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju oraz poza granicami kraju (Dz.U. Nr 236, poz. 1990 i 1991).
