Kampania 1% podatku - jak się promować
Zbliża się okres rozliczeń podatkowych osób fizycznych. Organizacje pożytku publicznego, uprawnione do otrzymywania 1% podatku, szykują się zatem do przeprowadzenia akcji promocyjnych. Celem jest zebranie jak największej kwoty na działalność statutową. Obserwacje pomysłów organizacji z ostatnich lat pozwalają stwierdzić, że wyraźnie zaznacza się coraz bardziej agresywny sposób promowania tych akcji. Należy się zastanowić, czy tego rodzaju reklamowy wyścig jest najlepszym rozwiązaniem.
Na łamach "Poradnika organizacji non profit" wielokrotnie już opisywaliśmy zarówno zasady uzyskania uprawnień do korzystania z dobrodziejstw instytucji 1%, jak i pomysły, sposoby na realizację kampanii, promocję działalności organizacji oraz na współpracę z mediami i urzędami. Co roku organizacje mają nowe doświadczenia w tym zakresie - jak również nowe pomysły na zgromadzenie środków z tego źródła.
Pomysłów na promowanie przekazywania 1% podatku na rzecz naszej organizacji jest mnóstwo. Wykorzystanie większości z nich jednak sporo kosztuje. Koszty to m.in. czas, praca, doświadczenie członków organizacji - a niejednokrotnie także wynagrodzenie firm zewnętrznych. Ostatnie lata pokazały, że coraz częściej agresywne kampanie reklamowe organizacji pożytku publicznego witają nas z ekranów telewizorów czy billboardów - są to oczywiście najdroższe formy promocji. Coraz większe kampanie "wymusiły" wręcz na ustawodawcy zmianę formularza sprawozdania organizacji pożytku publicznego, w którym mamy obowiązek wyraźnie wskazać, jakie koszty ponieśliśmy w związku z kampanią reklamową akcji 1% podatku. Tego rodzaju zabieg ma m.in. na celu ograniczenie przeznaczania gigantycznych środków na promocję.
