Wyrok Trybunału (pierwsza izba) z dnia 12 czerwca 2008 r. - O2 Holdings Limited i O2 (UK) Limited przeciwko Hutchison 3G UK Limited. - Sprawa C-533/06., sygn. C-533/06
WYROK TRYBUNAŁU (pierwsza izba)
z dnia 12 czerwca 2008 r.(*)
Znaki towarowe - Dyrektywa 89/104/EWG - Artykuł 5 ust. 1 - Wyłączne prawo właściciela znaku towarowego - Używanie oznaczenia identycznego ze znakiem towarowym lub do niego podobnego w reklamie porównawczej - Ograniczenie skutków znaku towarowego - Reklama porównawcza - Dyrektywy 84/450/EWG i 97/55/WE - Artykuł 3a ust. 1 - Wymogi dopuszczalności reklamy porównawczej - Używanie znaku towarowego konkurenta lub oznaczenia do niego podobnego
W sprawie C‑533/06
mającej za przedmiot wniosek o wydanie, na podstawie art. 234 WE, złożony przez Court of Appeal (England & Wales) (Civil Division) (Royaume-Uni) postanowieniem z dnia 14 grudnia 2006 r., które wpłynęło do Trybunału w dniu 28 grudnia 2006 r., w postępowaniu:
O2 Holdings Limited,
O2 (UK) Limited
przeciwko
Hutchison 3G UK Limited,
TRYBUNAŁ (pierwsza izba),
w składzie: P. Jann, prezes izby, A. Tizzano, A. Borg Barthet, M. Ilešič (sprawozdawca) i E. Levits, sędziowie,
rzecznik generalny: P. Mengozzi,
sekretarz: J. Swedenborg, administrator,
uwzględniając procedurę pisemną i po przeprowadzeniu rozprawy w dniu 29 listopada 2007 r.,
rozważywszy uwagi przedstawione:
- w imieniu O2 Holdings Limited oraz O2 (UK) Limited, przez R. Arnolda, QC, M. Vanhegena, barrister, oraz J. Stobbsa, attorney, oraz przez S. Tierney’a, A. Brodiego oraz S. Magee, solicitors,
- w imieniu Hutchison 3G UK Limited, przez G. Hobbsa, QC, oraz E. Hinsworth, barrister, działających z upoważnienia L. Silkina, G. Crowna, N. Walkera oraz S. Jonesa, solicitors,
- w imieniu Komisji Wspólnot Europejskich, przez W. Wilsa, działającego w charakterze pełnomocnika,
po zapoznaniu się z opinią rzecznika generalnego na posiedzeniu w dniu 31 stycznia 2008 r.,
wydaje następujący
Wyrok
1 Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym dotyczy wykładni art. 5 ust. 1 pierwszej dyrektywy Rady 89/104/EWG z dnia 21 grudnia 1988 r. mającej na celu zbliżenie ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do znaków towarowych (Dz.U. 1989, L 40, s. 1), a także art. 3a ust. 1 dyrektywy Rady 84/450/EWG z dnia 10 września 1984 r. dotyczącej reklamy wprowadzającej w błąd i reklamy porównawczej, zmienionej dyrektywą 97/55/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 6 października 1997 r. (Dz.U. L 290, s. 18, zwanej dalej „dyrektywą 84/450”).
