Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 30.08.2006, sygn. ŁUS-III-2-443/113/06/MJS, Łódzki Urząd Skarbowy, sygn. ŁUS-III-2-443/113/06/MJS

Wniosek dotyczy opodatkowania czynności wykonywanych przez Uczelnię w ramach realizacji projektu objętego Umową o Partnerstwie na rzecz Rozwoju "Sojusz dla pracy".

Pytanie podatnika

Działając na podstawie art. 14a, art. (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku Podatnika z dnia 29.05.2006 r. o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej opodatkowania podatkiem od towarów i usług określonym w ustawie z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) czynności wykonywanych przez Podatnika w ramach realizacji projektu objętego Umową o Partnerstwie na rzecz Rozwoju "Sojusz dla pracy", Naczelnik Łódzkiego Urzędu Skarbowego uznaje za prawidłowe stanowisko przedstawione w złożonym wniosku.

Z w/w wniosku wraz z pismem uzupełniającym wynika, iż Uczelnia jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Uczelnia jest jednym z partnerów realizujących projekt "Sojusz dla pracy", wdrażany w ramach Programu Inicjatywy Wspólnotowej Equal dla Polski 2004-2006, polegającego na budowie partnerstw lokalnych i ponadnarodowych w celu realizacji określonych celów społecznych związanych z poszukiwaniem nowych metod zwalczania wszelkich form dyskryminacji i nierówności na rynku pracy. Zakres i temat powyższego programu określa Europejski Fundusz Społeczny, a Uczelnia wraz z innymi partnerami w oparciu o strategię realizacji projektu ma go wdrażać w życie. Projekt "Sojusz dla pracy" jest klasycznym przykładem współpracy wielu podmiotów, które ze sobą ściśle współdziałają jako równoprawni partnerzy. Warunki tej współpracy określa umowa pomiędzy partnerami a instytucją, która zawiaduje środkami europejskimi (Krajowa Struktura Wsparcia). Środki otrzymywane przez Uczelnię z Krajowej Struktury Wsparcia z przeznaczeniem na realizację zadań zawartych w projekcie, są jedynym źródłem finansowania projektu i działań podejmowanych dla realizacji jego zadań, a żaden z potencjalnych beneficjentów projektu nie zostanie obciążony dodatkowymi kosztami. Kwota, którą otrzyma Uniwersytet jest określona w budżecie projektu i nie podlega ona zmianie oraz nie zależy od ilości czynności wchodzących w skład realizowanego zadania oraz świadczeń na rzecz beneficjentów ostatecznych. Również sama Uczelnia nie będzie pobierała od potencjalnych beneficjentów ostatecznych żadnych dodatkowych opłat. Partnerstwo wyznacza administratora, który reprezentuje wszystkie podmioty uczestniczące w projekcie i do którego Krajowa Struktura Wsparcia przekazuje środki na realizację zadań poszczególnych partnerów. Środki te są następnie przekazywane partnerom jako refundacja poniesionych kosztów. Jednocześnie administrator, którym jest Przedstawicielstwo Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP), w imieniu wszystkich uczestników składa sprawozdanie całościowe oparte na szczegółowych raportach poszczególnych członków partnerstwa. Zasady funkcjonowania partnerstwa określone zostały w w/w umowie o partnerstwie, zawartej pomiędzy Przedstawicielstwem Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP) i dwunastoma partnerami Partnerstwa na rzecz Rozwoju - współrealizatorami całości projektu, a także w osobnych umowach zawartych pomiędzy Administratorem i każdym z partnerów, w tym z Uczelnią. Każdy z partnerów odpowiedzialny jest za realizację jednego lub kilku zadań, polegających na wspieraniu zdolności przystosowawczych przedsiębiorstw i pracowników do zmian strukturalnych w gospodarce oraz wykorzystania przez nich technologii informatycznych. Celem ogólnym projektu jest utrzymywanie aktywności zawodowej i społecznej osób po 45 roku życia, zagrożonych wykluczeniem z rynku pracy, za pomocą wdrażania metodologii "job-coachingu" oraz zintegrowanego systemu szkoleń dla pracowników i pracodawców. Konkretyzacja celu ogólnego ma nastąpić poprzez podejmowanie działań, takich jak udział beneficjenta ostatecznego (przyszłego pracownika) oraz pracodawców w serii szkoleń, udzielanie i umożliwianie beneficjentom ostatecznym korzystania z porad prawnych i psychologicznych w celu wsparcia w procesie przeszkalania do zmiany kwalifikacji i miejsca pracy, informowanie na temat prawa pracy, zatrudnienia kobiet po 45 roku życia, upowszechnianie elastycznych form zatrudnienia i inwestowanie w szkolenia pracowników po 45 roku życia poprzez konferencje, seminaria i wewnętrzne dyskusje. Cele szczegółowe, których realizacja przypisana jest poszczególnym partnerom, wynikają z celu ogólnego. Zgodnie z Umową o Partnerstwie na rzecz Rozwoju "Sojusz dla pracy" Uczelnia jest odpowiedzialny za realizację następujących zadań:- przygotowanie założeń teoretycznych badań prowadzonych w ramach projektu,- rozpoznanie trudności na rynku pracy osób po 45 roku życia, które są beneficjentami projektu,- przeprowadzenie badań korzyści osiągniętych przez beneficjentów z udziału w projekcie,- wypracowanie metodologii monitorowania i ewaluacji rynku pracy beneficjentów ostatecznych,- dokonanie ewaluacji zastosowanej metody jobcoachingu,- przeprowadzenie diagnozy potrzeb pracodawców (oczekiwania popytowe),- opracowanie i przeprowadzenie wykładów dla beneficjentów ostatecznych.Jak wynika ze strategii realizacji projektu, stanowiącej załącznik do w/w umowy, rezultatami projektu mają być:- stworzenie opracowań zawierających rozpoznanie trudności na rynku pracy osób po 45 roku życia, które są beneficjentami projektu oraz opracowań zawierających rozpoznane postawy pracodawców względem zatrudnienia w/w pracowników,- upowszechnienie rezultatów badań i wyników realizacji projektu na Uniwersytecie, w tym włączenie tej tematyki do programu nauczania,- przeszkolenie 440 osób będących beneficjentami ostatecznymi, z zakresu umiejętności komunikacyjnych i postępowania w sytuacjach kryzysowych związanych z rynkiem pracy, znajomości posługiwania się komputerem i nowoczesnym sprzętem biurowym.Zarówno w/w Umowa o Partnerstwie na rzecz Rozwoju (§ 11), zawarta pomiędzy Przedstawicielstwem Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP) i dwunastoma partnerami, jak i Umowa o współpracy w ramach partnerstwa "Sojusz dla Pracy" zawarta pomiędzy Administratorem i Uczelnią (§ 35), regulują kwestię praw autorskich do utworów będących rezultatami działań Partnerstwa/Uczelni. Stosowne regulacje stanowią, iż powyższy projekt oraz jego wyniki stanowią utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, a strona realizująca projekt zobowiązuje się do zawarcia z Administratorem umowy o nieodpłatne przeniesienie autorskich praw majątkowych lub umowy o korzystanie z rezultatów powierzonych zadań projektu.Uczelnia nie posiada informacji z Urzędu Statystycznego w Łodzi, dotyczącej poprawnej klasyfikacji realizowanych w programie "Sojusz dla Pracy" czynności.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00