Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 28.01.2008, sygn. ITPP2/443-985/08/EŁ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-985/08/EŁ

Określenie miejsca świadczenia usług pośrednictwa, związanych z dostawą towarów.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 6 listopada 2008 r. (data wpływu 12 listopada 2008r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia miejsca świadczenia usług pośrednictwa związanych z dostawą towarów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 listopada 2008 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia miejsca świadczenia usług pośrednictwa związanych z dostawą towarów.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka została utworzona w 1995 r. W marcu 2003 r. zawarła ze spółką z siedzibą w Anglii oraz ze spółką z siedzibą w Niemczech umowy o świadczenie usług pośrednictwa handlowego. Spółka oraz zleceniodawcy należą do międzynarodowego koncernu. Na podstawie zawartych umów Spółka zobowiązała się do świadczenia - na rzecz zleceniodawców - kompleksowych usług, nakierowanych na utrzymanie i zwiększenie na terytorium Polski, sprzedaży oferowanych przez nich towarów, obejmujących akcje marketingowe oraz promocyjne, prezentacje wyrobów, monitorowanie rynku docelowego, analizę publikowanych komunikatów oraz wiadomości prasowych, telewizyjnych i radiowych, w kontekście optymalnej realizacji przyjętej strategii reklamowej. Przedmiotem tych umów jest również świadczenie usług polegających na gromadzeniu zamówień przekazywanych przez nabywców mających siedzibę na terytorium kraju, pomoc w organizowaniu dostawy towarów, uczestnictwo w negocjacjach, organizowanie lokalnych spotkań sprzedażowych. Spółka nie została upoważniona przez zleceniodawców do zawierania umów w ich imieniu. Świadcząc opisane powyższe usługi, doprowadza do zawarcia przez zleceniodawcę umowy z klientami mającymi siedzibę na terenie Polski. Dostawa zamówionych towarów odbywa się z kraju zleceniodawcy do Polski. Wynagrodzenie należne Spółce z tytułu świadczonych usług pośrednictwa ustalone zostało przez strony na zasadzie: koszt plus marża. Spółka wystawia co miesiąc fakturę VAT na rzecz zleceniodawcy, w której zawarty jest koszt wszystkich poniesionych przez nią wydatków w związku ze świadczonymi usługami, które powiększone zostały o ustalony przez strony procent marży rynkowej. Z uwagi na przyjętą konstrukcję wynagradzania usług, nie jest możliwe bezpośrednie powiązanie poszczególnej faktury VAT z konkretną dostawą towarów realizowaną przez zleceniodawcę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00