Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 26.03.2008, sygn. IPPP1/443-212/08-2/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-212/08-2/SM

W świetle opisanego powyżej stanu faktycznego i prawnego powstało pytanie, czy Spółka otrzymując fakturę wystawioną przez kontrahenta, która dokumentuje otrzymaną przez kontrahenta premię pieniężną (bonus), ma prawo - na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT - do odliczenia podatku naliczonego VAT wykazanego na takiej fakturze?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 07.02.2008 r. (data wpływu 11.02.2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur potwierdzających wypłatę premii pieniężnej (bonusu) - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11.02.2008 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur potwierdzających wypłatę premii pieniężnej (bonusu).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Xxxxx Pxxxxx Sp. z o.o. (zwana dalej Spółką) sprzedaje produkty odbiorcom (zwanym dalej kontrahentami), którzy poprzez swoją sieć placówek handlowych odsprzedają towary kolejnym odbiorcom. Na podstawie umów zawartych pomiędzy Spółką a kontrahentami, Spółka jest zobowiązana do wypłacania bonusów (premii pieniężnych) za spełnienie określonych warunków.

Premie pieniężne wypłacane są, jeżeli kontrahent zakupi w ciągu przyjętego okresu rozliczeniowego (najczęściej miesiąca, kwartału lub roku) towary od Spółki o określonej wartości. W takim przypadku premie pieniężne liczone są jako procent od zrealizowanego przez kontrahenta obrotu (procent od wartości towarów zakupionych od Spółki w ciągu przyjętego okresu rozliczeniowego). Zasadniczo Spółka sprzedaje towary kontrahentom, zaś kontrahenci odprzedają towary mniejszym klientom. W takim przypadku do wyliczenia wysokości premii oraz obliczenia obrotów, na podstawie których premia jest przyznawana i wyliczana bierze się pod uwagę obroty zrealizowane przez tego kontrahenta Spółki, który zakupił od niej towary. W niektórych przypadkach Spółka sprzedaje jednak bezpośrednio towary klientowi wskazanemu przez kontrahenta. W takim przypadku do wysokości obrotów, które stanowią podstawę wyliczenia i przyznania premii pieniężnej kontrahentowi bierze się także pod uwagę obrót zrealizowany przez Spółkę na racz klienta wskazanego przez kontrahenta. W niektórych przypadkach umowy zawarte przez Spółkę przewidują, iż warunkiem przyznania premii, oprócz osiągnięcia określonych poziomów obrotu, jest także dokonanie przez kontrahenta innych czynności, takich jak odpowiednie przeszkolenie swoich pracowników, czy też terminowe składanie okresowych raportów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00