Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 16.10.2009, sygn. ITPP2/443-635/09/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-635/09/RS

Stawka podatku na budowę sekcji statku morskiego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 31 lipca 2009 r. (data wpływu 3 sierpnia 2009 r.), uzupełnionym w dniu 1 października 2009 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku na budowę sekcji statku morskiego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 sierpnia 2009 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 1 października 2009 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku na budowę sekcji statku morskiego.

W przedmiotowym wniosku, oraz w jego uzupełnieniu, przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka, będąc podatnikiem podatku od towarów i usług, prowadzi działalność w zakresie budowy statków i konstrukcji stalowych. Jako podwykonawca podpisała kilka umów na budowę sekcji kadłuba (części) wielozadaniowego statku drobnicowego klasy lodowej, sklasyfikowanego pod symbolem PKWiU 35.11.24-30.00 drobnicowce pełnomorskie. Wykonane sekcje są gotowymi elementami kadłuba z niezbędnym wyposażeniem i ochroną antykorozyjną, które będą montowane wraz z innymi sekcjami w kompletny kadłub statku, w miejscu wskazanym przez armatora. Zlecającym jest kontrahent krajowy, który posiada kontrakt na budowę całego lub części statku, bezpośrednio z belgijskim armatorem morskim. Strony określiły w umowie zakres prac, użyte materiały, termin wykonania, odbiory, zakres odpowiedzialności i gwarancji, kalkulując kwotę wynagrodzenia uwzględniającą 0% stawkę podatku. W przypadku niektórych umów Spółka otrzymuje cały materiał do budowy sekcji statku od zlecającego budowę lub od armatora, dla którego są one budowane. Nabywa jedynie materiały pomocnicze do produkcji tych sekcji (spawalnicze, montażowe, zabezpieczenia). W innych przypadkach Spółka nabywa część lub całość materiałów niezbędnych do zbudowania sekcji statku. Zawarta umowa przewiduje, że cały proces budowy odbywa się pod ścisłym nadzorem towarzystwa kwalifikacyjnego, a Spółka ma obowiązek posługiwania się oznakowaniem właściwym dla tej konkretnej budowy statku. Po wykonaniu umowy wystawiono fakturę VAT dokumentującą pracę z 0% stawką podatku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00