Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 08.06.2009, sygn. IPPP1-443-312/09-2/JL, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-312/09-2/JL

Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania towarów uzależnione jest, co do zasady, od tego, czy towary te wyczerpują ustawowe przesłanki, pozwalające uznać je za prezenty o małej wartości.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 18.03.2009 r. (data wpływu 30.03.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów oraz odliczenia podatku naliczonego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30.03.2009 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów oraz odliczenia podatku naliczonego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka zamierza dokonywać nieodpłatnej dostawy towarów na rzecz podmiotów zarówno będących, jak i niebędących jej kontrahentami. Niniejsze towary przekazywane będą na rzecz przedsiębiorców, jak i podmiotów nie będących przedsiębiorcami, a zarazem na rzecz jej kontrahentów, jak i potencjalnych kontrahentów, ewentualnie na rzecz nabywców lub potencjalnych nabywców towarów oferowanych przez Spółkę do sprzedaży. Przekazywane towary będą mleć dwojaki charakter - będą one zarówno opatrzonymi w logo firmy towarami reklamowymi w ścisłym tego słowa znaczeniu (na przykład: czapeczki, kombinezony, zapalniczki, jak i towarami użytkowymi przekazywanymi w celu reklamowym (na przykład: opony do testów, opony na ekspozycję).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00