Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 29.01.2010, sygn. ITPP2/443-956a/09/EŁ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-956a/09/EŁ

Prawo do zastosowania stawki 0% do transakcji dostawy towarów na rzecz podatnika podatku od wartości dodanej w przypadku, gdy towary te przeznaczone są do wykonania na nich usług na terytorium kraju, przed ich wywozem na terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 3 listopada 2009 r. (data wpływu 9 listopada 2009 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zastosowania stawki 0% do transakcji dostawy towarów na rzecz podatnika podatku od wartości dodanej w przypadku, gdy towary te przeznaczone są do wykonania na nich usług na terytorium kraju, przed ich wywozem na terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 listopada 2009 r. wpłynął wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zastosowania stawki 0% do transakcji dostawy towarów na rzecz podatnika podatku od wartości dodanej w przypadku, gdy towary te przeznaczone są do wykonania na nich usług na terytorium kraju, przed ich wywozem na terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, zarejestrowanym na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych w Polsce, który zgłosił zamiar dokonywania wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej współpracuje z kontrahentem będącym podatnikiem podatku od wartości dodanej, zarejestrowanym dla celów transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium Danii (kontrahent Spółki). W ramach tej współpracy od lutego 2008 r. sprzedaje na jego rzecz, podzespoły do aparatów słuchowych, z tym że podzespoły te, zanim zostaną wywiezione na terytorium innego niż Polska państwa członkowskiego, najpierw przewożone są ze Spółki do innej spółki mającej siedzibę na terenie Polski (podmiot trzeci), gdzie montowane są aparaty słuchowe z udziałem tych podzespołów (na potrzeby tych transakcji podmiot trzeci występuje jedynie jako podmiot świadczący usługi na ruchomym majątku rzeczowym na rzecz innego podmiotu zagranicznego niż kontrahent Spółki). Po zmontowaniu, aparaty słuchowe zawierające odpowiednie podzespoły wywożone są z terytorium Polski bezpośrednio do Danii, do siedziby innego podmiotu zagranicznego, który jest klientem zagranicznego kontrahenta Spółki. Zgodnie z ustaleniami stron, Spółka pokrywa koszty transportu towarów zarówno od niej do podmiotu trzeciego w Polsce, jak i od tego podmiotu do podmiotu na terenie Danii. Ponosi również odpowiedzialność za czynności związane z organizowaniem przewozu towarów, choć niektóre czynności (np. przygotowanie przesyłek i ich wydawanie przewoźnikowi, kontaktowanie się z przewoźnikiem, przygotowanie stosownej dokumentacji przewozowej, itp.), na podstawie porozumienia, faktycznie wykonuje podmiot trzeci w Polsce. Spółka wykazuje w deklaracjach podatkowych oraz w informacjach podsumowujących za okresy, w którym wystawiono faktury stwierdzające dokonanie dostaw towarów na rzecz kontrahenta z Danii, te dostawy jako wewnątrzwspólnotowe dostawy towarów. Otrzymuje zapłaty za zrealizowane dostawy na rachunek bankowy w terminie 60 dni od dnia wydania towarów, a w przypadku późniejszego otrzymania zapłaty - dokonuje korekty podatku należnego. W celu prawidłowego udokumentowania przebiegu transakcji Spółka otrzymuje od podmiotu trzeciego (polskiego) comiesięczne informacje potwierdzające, iż przekazane w danym miesiącu podzespoły do aparatów słuchowych, po wykonaniu usług montażu, zostaną wywiezione z terytorium Polski. W celu identyfikacji wysyłanych towarów, informacja przekazywana przez ten podmiot zawiera również wskazanie dokumentów, na podstawie których określone elementy do aparatów słuchowych zostały przekazane ze Spółki do podmiotu trzeciego. Ponadto, na podstawie odrębnego porozumienia, podmiot ten zobowiązany jest do gromadzenia dokumentacji potwierdzającej wywóz poza terytorium Polski produktów, w skład których wchodzą komponenty dostarczane przez Spółkę, a także gromadzenia dowodów potwierdzających dostarczenie towarów do odbiorcy. Zobowiązany jest również na żądanie Spółki przedłożyć Jej do wglądu całość tej dokumentacji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00