Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 29.01.2010, sygn. ITPP2/443-956b/09/EŁ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-956b/09/EŁ

Prawo do zastosowania stawki 0% do transakcji dostawy towarów na rzecz podatnika podatku od wartości dodanej w przypadku, gdy towary te przeznaczone są do wykonania na nich usług na terytorium kraju, przed ich wywozem na terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 3 listopada 2009 r. (data wpływu 9 listopada 2009 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zastosowania stawki 0% do transakcji dostawy towarów na rzecz podatnika podatku od wartości dodanej w przypadku, gdy towary te przeznaczone są do wykonania na nich usług na terytorium kraju, przed ich wywozem na terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 listopada 2009 r. wpłynął wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zastosowania stawki 0% do transakcji dostawy towarów na rzecz podatnika podatku od wartości dodanej w przypadku, gdy towary te przeznaczone są do wykonania na nich usług na terytorium kraju, przed ich wywozem na terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, zarejestrowanym na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych w Polsce, który zgłosił zamiar dokonywania wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej współpracuje z kontrahentem będącym podatnikiem podatku od wartości dodanej, zarejestrowanym dla celów transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium Danii (kontrahent Spółki). W ramach tej współpracy od lutego 2008 r. sprzedaje i nadal będzie sprzedawać na jego rzecz, podzespoły do aparatów słuchowych, z tym że podzespoły te, zanim zostaną wywiezione na terytorium innego niż Polska państwa członkowskiego, najpierw przewożone będą ze Spółki do innej spółki mającej siedzibę na terenie Polski (podmiot trzeci), gdzie montowane będą aparaty słuchowe z udziałem tych podzespołów (na potrzeby tych transakcji podmiot trzeci występować będzie jedynie jako podmiot świadczący usługi na ruchomym majątku rzeczowym na rzecz innego podmiotu zagranicznego niż kontrahent Spółki). Po zmontowaniu, aparaty słuchowe zawierające odpowiednie podzespoły wywożone będą z terytorium Polski bezpośrednio do Danii, do siedziby innego podmiotu zagranicznego, który jest klientem zagranicznego kontrahenta Spółki. Zgodnie z ustaleniami stron, Spółka będzie pokrywać koszty transportu towarów zarówno od niej do podmiotu trzeciego w Polsce, jak i od tego podmiotu do podmiotu na terenie Danii. Będzie ponosić również odpowiedzialność za czynności związane z organizowaniem przewozu towarów, choć niektóre czynności (np. przygotowanie przesyłek i ich wydawanie przewoźnikowi, kontaktowanie się z przewoźnikiem, przygotowanie stosownej dokumentacji przewozowej, itp.), na podstawie porozumienia, faktycznie będzie wykonywać podmiot trzeci w Polsce. Spółka będzie wykazywać w deklaracjach podatkowych oraz w informacjach podsumowujących za okresy, w którym wystawiono faktury stwierdzające dokonanie dostaw towarów na rzecz kontrahenta z Danii, te dostawy jako wewnątrzwspólnotowe dostawy towarów. Będzie otrzymywać zapłaty za zrealizowane dostawy na rachunek bankowy w terminie 60 dni od dnia wydania towarów, a w przypadku późniejszego otrzymania zapłaty - dokona korekty podatku należnego. W celu prawidłowego udokumentowania przebiegu transakcji Spółka będzie otrzymywać od podmiotu trzeciego (polskiego) comiesięczne informacje potwierdzające, iż przekazane w danym miesiącu podzespoły do aparatów słuchowych, po wykonaniu usług montażu, zostaną wywiezione z terytorium Polski. W celu identyfikacji wysyłanych towarów, informacja przekazywana przez ten podmiot będzie zawierać również wskazanie dokumentów, na podstawie których określone elementy do aparatów słuchowych zostaną przekazane ze Spółki do podmiotu trzeciego. Ponadto, na podstawie odrębnego porozumienia, podmiot ten zobowiązany będzie do gromadzenia dokumentacji potwierdzającej wywóz poza terytorium Polski produktów, w skład których będą wchodzić komponenty dostarczane przez Spółkę, a także do gromadzenia dowodów potwierdzających dostarczenie towarów do odbiorcy. Zobowiązany będzie również na żądanie Spółki przedłożyć Jej do wglądu całość tej dokumentacji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00