Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 11.01.2011, sygn. ILPP2/443-1700/10-4/ISN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1700/10-4/ISN

Interpretacja przepisów prawa podatkowego dotycząca podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 23 września 2010 r. (data wpływu 15 października 2010 r.) uzupełnionym pismem z dnia 23 grudnia 2010 r. (data wpływu 28 grudnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 października 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 23 grudnia 2010 r. (data wpływu 28 grudnia 2010 r.) o informacje doprecyzowujące przedstawiony opis sprawy.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca, będący spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, w której 100% udziałów posiada spółka prawa czeskiego z siedzibą w B., prowadzi działalność w zakresie produkcji i sprzedaży łodzi żeglarskich. W wykonaniu tych czynności, Zainteresowany sprzedał łódź kontrahentowi z USA. Warunki handlowe stanowiły, że dostawy dokona sprzedawca przygotowując towar do przewozu i zlecając jego przewóz transportem morskim do Stanów Zjednoczonych poprzez port w Hamburgu. Z uwagi na koszty zorganizowania odprawy celnej i przewozu, Wnioskodawca skorzystał z doświadczeń spółki-matki i zlecił przeprowadzenie procedury wywozu czeskiej agencji celnej, udzielając tejże agencji stosownego pełnomocnictwa do działania w swoim imieniu. Procedura wywozu w aspekcie celnym rozpoczęła się więc w Republice Czeskiej. Zainteresowany otrzymał potwierdzenie zgłoszenia towaru wskazanego w fakturze VAT do procedury wywozu. Następnie otrzymał on wygenerowany elektronicznie dokument potwierdzający wywóz towaru poza obszar celny Wspólnoty. Wnioskodawca w związku z transakcją będącą podłożem postawionego pytania dysponuje:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00