Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 16.09.2011, sygn. IBPP1/443-1026/11/ES, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-1026/11/ES

skutki podatkowe przekazania próbek

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 13 czerwca 2011r. (data wpływu 17 czerwca 2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania przekazania próbek - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 czerwca 2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania przekazania próbek.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest importerem win, prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów dla celów podatkowych. Jest podatnikiem podatku od towarów i usług. W ramach prowadzonej działalności Wnioskodawca oferuje swoim klientom bezpłatne degustacje wina. W tym celu z zakupionych win otwierane są butelki poszczególnych gatunków win do rozlania na przeprowadzanych degustacjach. Degustowane wina są pełnowartościowym towarem, który w normalnym przypadku zostałby sprzedany. Klienci nie otrzymują żadnych gratisów, ani darmowych butelek. Jedyna możliwość zapoznania się z winem to właśnie ta degustacja przed dokonaniem zakupu. Klienci zapoznają się z walorami win i ich jakością, a tym samym Wnioskodawca zachęca ich do zakupu. Degustacje przeprowadza się na najmniej 10 osób, na które przeznaczony jest jeden rodzaj jednego wina o poj. 0,75 l.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00