Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 20.09.2011, sygn. IPPP1-443-976/11-2/AS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-976/11-2/AS

usługi obsługi techniczno-eksploatacyjnej szpitala brak zwolnienia

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 16.06.2011 r. (data wpływu 20.06.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania kompleksowej usługi obsługi techniczno-eksploatacyjnej budynku szpitala - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20.06.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania kompleksowej usługi obsługi techniczno-eksploatacyjnej budynku szpitala.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest podmiotem zajmującym się w sposób profesjonalny świadczeniem usług w zakresie kompleksowej obsługi technicznej nieruchomości o charakterze biurowym, handlowym i przemysłowym. Kompleksowa obsługa obejmuje m.in.: zarządzanie budynkiem; utrzymanie czystości w obiekcie i terenach przyległych; HeIp Desk; Call Center; obsługę instalacji technicznych, elektrycznych, sanitarnych, HVAC, systemów przeciwpożarowych, systemów kontroli dostępu, systemów kontroli włamania i napadu, systemów nagłaśniających i audiowizualnych, systemów parkingowych, telewizji przemysłowej oraz uzdatniania wody.

Wnioskodawca świadczy swoje usługi przede wszystkim na rzecz podmiotów posiadających budynki o charakterze niemieszkaniowym, w tym także podmiotom świadczącym usługi w sposób niekomercyjny (np. publicznym zakładom opieki zdrowotnej). Opisane powyżej usługi świadczone są przez Wnioskodawcę na podstawie zawieranych umów, w których określana jest m.in. kwota wynagrodzenia, do zapłaty którego zobowiązany jest na rzecz Wnioskodawcy odbiorca świadczonych usług. Usługi świadczone przez Wnioskodawcę co do zasady jako odpłatne świadczenie usług zgodnie z art. 8 ustawy o podatku od towarów i usług (dalej jako uVAT), opodatkowane są podatkiem VAT, którego kwota powiększa wartość wynagrodzenia należnego Wnioskodawcy - wskazanego każdorazowo na wystawianej przez niego fakturze VAT. W przypadku świadczenia usługi obsługi nieruchomości o charakterze niemieszkaniowym Wnioskodawca stosował (i dalej obecnie stosuje) stawkę podstawową podatku od towarów i usług w wysokości 23% (przed 1.01.2011 r. - 22%).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00