Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 01.09.2011, sygn. IPPP3/443-776/11-2/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-776/11-2/JK

opodatkowanie przekazywanych w ramach usługi reklamowej rzeczy (sprzęt medyczny, komputery, gadżety) oraz poczęstunków spożytych przez lekarzy podczas konferencji i szkoleń a także prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z ich zakupem

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 16.05.2011 r. (data wpływu 01.06.2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania przekazywanych w ramach usługi reklamowej rzeczy (sprzęt medyczny, komputery, gadżety) oraz poczęstunków spożytych przez lekarzy podczas konferencji i szkoleń a także prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z ich zakupem - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 01.06.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania przekazywanych w ramach usługi reklamowej rzeczy (sprzęt medyczny, komputery, gadżety) oraz poczęstunków spożytych przez lekarzy podczas konferencji i szkoleń a także prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z ich zakupem.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Spółka Polska świadczy usługi reklamowe na rzecz kontrahentów zagranicznych z Grupy P, np. na rzecz P Export (Spółka z Irlandii). Zakres świadczonych usług został wskazany w umowie łączącej strony oraz załączniku do niej. W ramach świadczonych usług reklamowych Spółka Polska zamawia reklamę produktów P (Produkty) w prasie specjalistycznej, dystrybuowanej wśród placówek medycznych i lekarzy, organizuje spotkania, konferencje, szkolenia dla lekarzy (obejmujące poczęstunek typu ciastka, kawa, herbata), czy też przekazuje podmiotom, wobec których nie jest zobowiązany, bez jakiegokolwiek wynagrodzenia, urządzenia medyczne, komputery, gadżety z logo P (których jednostkowy koszt nabycia przekracza 10 zł). W przypadku poczęstunków w trakcie organizowanych szkoleń, Spółka pragnie zaznaczyć, że nie nabywa usług gastronomicznych, lecz wyłącznie towary (kawa, ciastka, etc.), które wykorzystuje samodzielnie w trakcie wspomnianych poczęstunków.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00