Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 02.12.2013, sygn. ILPP4/443-403/13-2/ISN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-403/13-2/ISN

Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania dostaw towarów dokonanych w 2008 r.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 29 sierpnia 2013 r. (data wpływu 2 września 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dostaw towarów dokonanych w 2008 r. jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 września 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dostaw towarów dokonanych w 2008 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

A. Sp. z o.o. (dalej: Spółka) jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: podatek VAT). Spółka prowadzi działalność gospodarczą której przedmiotem jest m.in. sprzedaż wyrobów wykorzystywanych w cukiernictwie w tym miazgi kakaowej. W szczególności w 2008 r. Spółka dokonywała transakcji sprzedaży towarów na rzecz ukraińskiego podmiotu C. który jest producentem słodyczy (dalej: Kontrahent), na podstawie zwyczajowej umowy handlowej. Przedmiotowe towary były transportowane na rzecz tego Kontrahenta przez K. (dalej: Przewoźnik), z terytorium Polski do Niemiec. Transport ww. towarów był organizowany na warunkach Incoterms FCA , zgodnie z którymi prawo do rozporządzania towarami jak właściciel przechodziło ze Spółki na Kontrahenta z chwilą wydania przewoźnikowi towarów z magazynu/zakładu Spółki. Przewoźnik posługiwał się w celu wykonania usług transportowych podwykonawcą, tj. firmą przewozową z siedzibą w (dalej: Podwykonawca) która transportowała na jego rzecz ww. towary do (), gdzie odbierane były przez niemiecki podmiot logistyczny zarządzający magazynem L. (dalej: Podmiot zarządzający magazynem) który został wskazany jako miejsce docelowe w Niemczech dla przedmiotowych transakcji. Następnie niemiecki podmiot powiązany z Kontrahentem, zajmujący się m.in. działalnością logistyczną S. (dalej: Odbiorca), po pewnym czasie (zależnie od sytuacji) organizował ich dalszy transport pociągiem z () bezpośrednio na Ukrainę. Zarówno Przewoźnik jak i Odbiorca działali na zlecenie Kontrahenta, wykonując swoje działania samodzielnie lub przez podwykonawców. Niemniej jednak działania te na terenie Niemiec miały jedynie techniczny, organizacyjny charakter. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek niestandardowych sytuacji, np. braku towaru który Kontrahent chciał zamówić, Spółka przekazywała takie informacje do Odbiorcy, po czym ze Spółką kontaktowali się już przedstawiciele Kontrahenta, aby rozwiązać taki problem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00