Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29.08.2013, sygn. IPPP3/443-492/13-2/KB, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-492/13-2/KB

W zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów wytworzonych przez Spółkę

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 28.05.2013 r. (data wpływu 31.05.2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów wytworzonych przez Spółkę -jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31.05.2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów wytworzonych przez Spółkę.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest osobą prawną z siedzibą w Polsce, prowadzącą działalność gospodarczą w zakresie dystrybucji produktów leczniczych wydawanych bez recepty, suplementów diety, produktów stomatologicznych, kosmetyków i podobnych towarów. Spółka jest zarejestrowana jako podatnik VAT.

W celu zwiększenia sprzedaży wskazanych powyżej produktów, Wnioskodawca organizuje różnego rodzaju akcje promocyjne i marketingowe. W ramach wskazanych akcji, Spółka dokonuje m.in. nieodpłatnego przekazania próbek oferowanych przez nią produktów (dalej: próbki) podmiotom zajmującym się odprzedażą jej produktów tj. hurtowniom czy punktom sprzedaży detalicznej (dalej: Kontrahenci), podmiotom profesjonalnym lekarzom, stomatologom, farmaceutom lub bezpośrednio konsumentom. Przy czym, w przypadku przekazań próbek podmiotom profesjonalnym lub Kontrahentom podmioty te dokonują dalszego nieodpłatnego ich wydania kolejnym podmiotom punktom sprzedaży detalicznej (w przypadku hurtowni) oraz końcowym konsumentom (w przypadku punktów sprzedaży detalicznej oraz podmiotów profesjonalnych).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00