Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 22.01.2014, sygn. IBPP1/443-947/13/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-947/13/MS

opodatkowanie zwrotu nakładów na remont i modernizację dzierżawionych przez Wnioskodawcę budynków

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 1 października 2013 r. (data wpływu 7 października 2013 r.), uzupełnionym pismem z 7 stycznia 2014 r. (data wpływu 9 stycznia 2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania zwrotu nakładów na remont i modernizację dzierżawionych przez Wnioskodawcę budynków - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 października 2013 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek z 1 października 2013 r. o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania zwrotu nakładów na remont i modernizację dzierżawionych przez Wnioskodawcę budynków.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 7 stycznia 2014 r. (data wpływu 9 stycznia 2014 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 24 grudnia 2013 r. znak: IBPP1/443-947/13/MS.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest podmiotem leczniczym, którego głównym źródłem osiągania przychodów (98%) jest świadczenie usług zdrowotnych, tj. zwolnionych od podatku od towarów i usług, z czego 92% stanowią usługi świadczone w oparciu o umowę z Narodowym Funduszem Zdrowia. Około 2% stanowią przychody z najmu lokali innym użytkownikom (apteka, gabinety lekarskie), a ich wysokość przekroczyła w październiku 2012 r. limit 150.000 PLN i spowodowała zmianę statusu Wnioskodawcy na: podatnik VAT czynny. W celu realizacji usług zdrowotnych Wnioskodawca wynajmuje budynki przychodni zdrowia od Gminy na podstawie umowy dzierżawy z 29 grudnia 2009 r. obowiązującej do 31 grudnia 2017 r., będącej kontynuacją poprzednich trzech umów zawartych z Gminą (pierwsza z 4 listopada 2002 r.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00