Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 24.05.2016, sygn. IPPB6/4510-224/16-2/AG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB6/4510-224/16-2/AG

Czy Wnioskodawca obowiązany jest do celów rozliczenia podatku dochodowego od osób prawnych rozliczyć wydatki na remont jako koszty inne niż bezpośrednio związane z przychodami, dotyczące okresu przekraczającego rok podatkowy proporcjonalnie do długości okresu, którego dotyczą, tj. okresu 5-letniego?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 4 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 13 kwietnia 2016 r. (data wpływu 19 kwietnia 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie sposobu kwalifikacji do kosztów uzyskania przychodów wydatków na remont wynajmowanego lokalu  jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 kwietnia 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie sposobu kwalifikacji do kosztów uzyskania przychodów wydatków na remont wynajmowanego lokalu.

We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca zawarł w dniu 1 października 2010 r. ze spółką R. Sp. z o.o. (Najemca) umowę najmu, która została przedłużona aneksem z dnia 22 czerwca 2015 r. do dnia 31 grudnia 2020 r. Jednocześnie Wnioskodawca zobowiązał się do wykonania w wynajmowanym lokalu prac remontowo-budowlanych w zakresie uzgodnionym w aneksie, a Najemca zobowiązał się partycypować w kosztach tych prac w uzgodnionym zakresie w ten sposób, że strony uzgodniły okresową podwyżkę czynszu o część poniesionych przez Wynajmującego kosztów. Prace miały być wykonane w dwóch etapach w 2015 i 2016 r. Podwyżka czynszu również miała dotyczyć odpowiednio 2015 i 2016 r. Prace te mają charakter remontowy, tj. nie zwiększają wartości początkowej środka trwałego. Dla celów bilansowych wydatki na remonty kwalifikowane są przez Wnioskodawcę jako rozliczenia międzyokresowe czynne, rozliczane w okresie 5-letnim, proporcjonalnie do okresu trwania stosunku najmu. Co roku odpowiednia część kosztów remontu jest przeksięgowywana z konta rozliczeń międzyokresowych na konto kosztów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00