Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 07.09.2017, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.425.2017.1.EA, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.425.2017.1.EA

Świadczenia przedszkola przekraczające 5-godzinną podstawę programową.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 4 lipca 2017 r. (data wpływu 11 lipca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania pobieranych opłat za pobyt dzieci w przedszkolach w wymiarze przekraczającym 5 godzin dziennie i opłat za korzystanie przez dzieci z wyżywienia podczas pobytu w przedszkolu jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 lipca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania pobieranych opłat za pobyt dzieci w przedszkolach w wymiarze przekraczającym 5 godzin dziennie i opłat za korzystanie przez dzieci z wyżywienia podczas pobytu w przedszkolu.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina . jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT i składa deklaracje VAT-7.

Z dniem 1 stycznia 2017 r. dokonała centralizacji rozliczeń VAT z podległymi jednostkami. W strukturze organizacyjnej Gminy funkcjonują następujące jednostki budżetowe: Ośrodek Pomocy Społecznej, Zespół Kształcenia i Wychowania w . (ZKIW - w skład którego wchodzi przedszkole, szkoła podstawowa oraz stołówka szkolna), Szkoła Podstawowa w i Gimnazjum w ., utworzone w celu realizacji zadania własnego gminy, określonego w art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z roku 2001 Nr 142, poz. 1591 ze zm.). Działalność szkół reguluje ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn. Dz. U. 2017 poz. 57 z 14 grudnia 2016 r.). Zgodnie z treścią przepisu art. 5a ust. 2 pkt 1 wyżej wymienionej ustawy zapewnienie kształcenia, wychowania i opieki, w tym profilaktyki społecznej, jest zadaniem oświatowym gminy w przedszkolach oraz w innych formach wychowania przedszkolnego, o których mowa w art. 14a , a także w szkołach, o których mowa w art. 5 ust. 5. Jednocześnie, przepis art. 6 zawiera definicję przedszkola publicznego, a więc prowadzącego działalność statutową (oświatową) gminy. Finansowanie pobytu i nauczania dzieci w przedszkolu Gminy .. przedstawia się następująco: świadczenia przedszkola przekraczające 5-godzinną podstawę programową są odpłatne (pobyt i nauczanie dzieci po godz. 13:00) - szczegółowe zasady określono w Zarządzeniu Dyrektora ZKIW w .. działającego na podstawie pełnomocnictwa Wójta Gminy .. Ponadto rodzice ponoszą również opłaty z tytułu korzystania przez dzieci przedszkola i szkół z wyżywienia. Szkoła nie dokonuje sprzedaży posiłków na zewnątrz jednostki, nauczycielom, pracownikom obsługi. Wysokość stawki żywieniowej ustala Dyrektor ZKIW w porozumieniu z organem prowadzącym na podstawie art. 67a (w związku z art. 14 ust. 6) ustawy o oświacie. Zgodnie z ust. 4 przytoczonego przepisu do opłaty wnoszonej za korzystanie z posiłków nie wlicza się wynagrodzeń pracowników i składek naliczanych od tych wynagrodzeń oraz kosztów utrzymania stołówki, zatem obejmuje ona jedynie koszt surowców użytych do przygotowania posiłków (tzw. wsad do kotła).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00