Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19.01.2018, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.678.2017.2.MD, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.678.2017.2.MD

opodatkowania podatkiem od towarów i usług nieopłatnego udostępnienia na podstawie umowy użyczenia budynków, rzeczy, wyposażenia, składników majątkowych oraz nieruchomości

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 23 października 2017 r. (data wpływu 31 października 2017 r.) uzupełnionym pismem z 29 grudnia 2017 r. (data wpływu 3 stycznia 2018 r.) oraz pismem z 11 i 16 stycznia 2018 r., o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług nieopłatnego udostępnienia na podstawie umowy użyczenia budynków, rzeczy, wyposażenia, składników majątkowych oraz nieruchomości jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 października 2017 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług nieopłatnego udostępnienia na podstawie umowy użyczenia budynków, rzeczy, wyposażenia, składników majątkowych oraz nieruchomości. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 29 grudnia 2017 r. (data wpływu 3 stycznia 2018 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z 13 grudnia 2017 r. znak: 0111-KDIB3-2.4012.678.2017.1.MD oraz pismem z 11 i 16 stycznia 2018 r.

We wniosku, uzupełnionym pismem z 29 grudnia 2017 r., oraz pismem z 11 i 16 stycznia 2018 r., przedstawiono następujący stan faktyczny:

Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT. Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego działa zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym, wypełnia zawarte w ustawie zadania publiczne. Gmina dokonała centralizacji rozliczeń z tytułu podatku VAT z dniem 1 stycznia 2017 r. (Gmina i wszystkie jej jednostki są jednym podatnikiem VAT, wspólnie jako jeden podatnik VAT składają zbiorczą deklarację VAT, obejmującą swoim zakresem wszelkie czynności opodatkowane VAT). Jednostki są powoływane na podstawie odrębnych przepisów w celu wykonywania określonych zadań. Prócz czynności opodatkowanych VAT, Gmina wykonuje szereg zadań własnych wypełniając wskazania ustawowe zawarte w ustawie z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 1515), pośród których znajdują się różnego rodzaju zadania m.in. z zakresu pomocy społecznej, działalności oświatowej. Czynności te nie wchodzą w zakres opodatkowania VAT, w związku z brzmieniem art. 15 ust. 6 ustawy o VAT. Gmina posiada obiekty, które są wykorzystywane przez jednostki w ramach prowadzonej działalności publicznej, ze względu na którą zostały powołane. Przykładowo w przypadku jednostek oświatowych wchodzących w skład struktury Gminy, obiekty wykorzystywane są zasadniczo do działalności edukacyjnej. Gmina, podobnie jak każdy inny właściciel, może oddać nieruchomość stanowiącą jej własność w użyczenie innemu podmiotowi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00