Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 06.04.2018, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.155.2018.1.JG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.155.2018.1.JG

brak opodatkowania świadczenia pieniężnego z tytułu zwrotu kosztów związanych z przedłużeniem terminu dostawy pociągów

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1, art. 14r ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku wspólnym z dnia 8 marca 2018 r. (data wpływu 27 marca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania świadczenia pieniężnego z tytułu zwrotu Kosztów związanych z przedłużeniem terminu dostawy Pociągów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 marca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania świadczenia pieniężnego z tytułu zwrotu Kosztów związanych z przedłużeniem terminu dostawy Pociągów.

We wniosku złożonym przez:

  • Zainteresowanego będącego stroną postępowania:
    A. Sp. z o.o.
  • Zainteresowanego niebędącego stroną postępowania:
    B. Sp. z o.o.

Przedstawiono następujący stan faktyczny i następujące zdarzenie przyszłe.

Zainteresowany, będący stroną postępowania jest liderem konsorcjum. Konsorcjum zobowiązało się do realizacji umowy zawartej z zainteresowanym niebędącym stroną postępowania [dalej: Umowa] Spółką, której przedmiotem była dostawa pociągów do obsługi pierwszej i drugiej linii metra [dalej: Pociągi]. W związku z przedłużającymi się pracami dotyczącymi budowy drugie linii metra i brakiem infrastruktury drugiej linii metra, strony Umowy zmuszone były zmienić termin dostawy Pociągów. Konsorcjum nie było w stanie przeprowadzić wszystkich niezbędnych testów i prób koniecznych do uzyskania świadectwa dopuszczenia do eksploatacji Pociągów w terminie pozwalającym na zakończenie realizacji dostaw i odbiorów w terminie określonym w Umowie. Przedłużenie terminu dostawy Pociągów nie wystąpiło z winy leżącej po stronie Spółki ani Konsorcjum.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00