Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 28.11.2018, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.657.2018.1.AW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.657.2018.1.AW

Obniżenie podstawy opodatkowania i podatku należnego w związku z udzieleniem rabatu pośredniego, udokumentowanie oraz moment jego rozliczenia.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 11 września 2018 r. (data wpływu 28 września 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • uznania Rabatów za rabaty zdefiniowane w art. 29a ust. 10 pkt 1 ustawy oraz prawa do obniżenia podstawy opodatkowania oraz podatku należnego w związku z ich udzieleniem;
  • udokumentowania udzielonych Rabatów poprzez wystawienie noty rabatowej wygenerowanej z systemu Dostawcy;
  • momentu, w którym Spółka ma prawo do obniżenia podstawy opodatkowania oraz podatku należnego

jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 września 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w powyższych zakresach.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

S.A. (dalej jako: Spółka lub Wnioskodawca) prowadzi działalność gospodarczą m.in. w zakresie produkcji i sprzedaży produktów spożywczych (m.in. piwa), stanowiącej co do zasady działalność podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (dalej jako: VAT).

W ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, Spółka stosuje kilka mechanizmów sprzedaży oferowanych przez siebie wyrobów (dalej określanych jako: Produkty). Jeden z nich zakłada prowadzenie sprzedaży za pośrednictwem dystrybutorów (dalej odpowiednio jako: Dystrybutor lub Dystrybutorzy), którzy następnie sprzedają Produkty do punktów sprzedaży detalicznej, sieci handlowych, punktów sprzedaży gastronomicznej lub innych podmiotów stanowiących dalsze ogniwo w łańcuchu dystrybucji, tj. do dalszych mniejszych hurtowni (dalej odpowiednio jako: Sprzedawca lub Sprzedawcy), w których z kolei Produkty te sprzedawane są konsumentom bądź podmiotom dokonującym dalszego obrotu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00