Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 25.07.2019, sygn. 0114-KDIP3-3.4011.244.2019.2.JM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-3.4011.244.2019.2.JM

Opodatkowanie emerytury z Polski.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z dnia 24 maja 2019 r. (data wpływu 30 maja 2019 r.) uzupełnionym pismem z dnia 5 lipca 2019 r. (data wpływu 11 lipca 2019 r., data nadania 5 lipca 2019 r.) stanowiącym odpowiedź na wezwanie z dnia 2 lipca 2019 r. Nr 0114-KDIP3-3.4011.244.2019.1.JM (data nadania 3 lipca 2019 r., data doręczenia 5 lipca 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania emerytury z Polski jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 maja 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania emerytury z Polski.

Z uwagi na braki formalne, pismem z dnia 2 lipca 2019 r. Nr 0114-KDIP3-3.4011.244.2019.1.JM (data nadania 3 lipca 2019 r., data doręczenia 5 lipca 2019 r.) tut. Organ wezwał Wnioskodawczynię do uzupełnienia wniosku poprzez doprecyzowania stanu faktycznego oraz przedstawienie własnego stanowiska w sprawie oceny stanu faktycznego odnośnie sformułowanego pytania.

Pismem z dnia 5 lipca 2019 r. (data wpływu 11 lipca 2019 r., data nadania 5 lipca 2019 r.) Wnioskodawczyni uzupełniła powyższe w terminie.

We wniosku i uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.

Zgodnie z wymogami przepisów hiszpańskich warunkiem koniecznym, aby ubiegać się o Certyfikat Rezydencji oraz korzystać z opieki zdrowotnej jest posiadanie adresu zamieszkania w Hiszpanii. W związku z tym, w dniu 2 sierpnia 2017 r. Wnioskodawczyni wypełniła dokument S1 podając nowy adres zamieszkania w Hiszpanii. Zmiany tej Wnioskodawczyni dokonała, ale ze względu na sytuację rodzinną (choroba 93-letniej matki) formalności w Hiszpanii Wnioskodawczyni mogła kontynuować dopiero w 2018 r., w wyniku czego Certyfikat Rezydencji otrzymała w dniu 25 września 2018 r. Urząd Skarbowy nie pobrał podatku dochodowego za żaden miesiąc w 2018 r. Hiszpańskie władze podatkowe nie chcą rozliczyć Wnioskodawczyni z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych za 2018 r., ponieważ certyfikat rezydencji otrzymała w dniu 25 września 2018 r., a Wnioskodawczyni nie była w stanie udokumentować pobytu w Hiszpanii przez okres dłuższy niż 183 dni w roku 2018, co według ich interpretacji jest warunkiem koniecznym dla rozliczenia Wnioskodawczyni z tytułu podatku dochodowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00