Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19.08.2019, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.343.2019.1.KB, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.343.2019.1.KB

Opodatkowanie stawką podatku w wysokości 23% świadczenia usług szkolenia związanych z dostawą sprzętu wojskowego.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 czerwca 2019 r. (data wpływu 28 czerwca 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania stawką podatku w wysokości 23% świadczenia usług szkolenia związanych z dostawą sprzętu wojskowego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 czerwca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania stawką podatku w wysokości 23% świadczenia usług szkolenia związanych z dostawą sprzętu wojskowego oraz zastosowania zwolnienia od podatku dla podzlecanych usług szkoleniowych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (Lider Konsorcjum będącego wykonawcą umowy zamówienia publicznego) na skutek złożonego wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej z dnia 16 października 2018 r., uzupełnionego pismem z dnia 6 grudnia 2018 r. uzyskał interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 20 grudnia 2018 r., znak: 0113-KDIPT1-1. 4012.798.2018.2.MSU. Wnioskodawca powziął jednak wątpliwości w zakresie możliwości skorzystania ze zwolnienia przewidzianego w art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług w zakresie usług szkolenia świadczonych na podstawie umowy dostawy mimo spełniania przesłanek do takiego zwolnienia (obecnie kwestia bezsporna), a to z uwagi na kompleksowy charakter świadczonych usług szkolenia w stosunku do podstawowego przedmiotu umowy, jakim jest dostawa wyrobów specjalnych o przeznaczeniu wojskowym. Szkolenie wykonywane jest na podstawie umowy z dnia 28 kwietnia 2016 r., Nr (), zawartej przez A z Konsorcjum, w którego skład wchodzi Wnioskodawca. Głównym przedmiotem umowy jest dostawa sprzętu wojskowego (m.in. 64 egzemplarzy ()). Dodatkowo umowa ta przewiduje m.in. przeprowadzenie szkolenia. Zgodnie z umową w brzmieniu po wejściu w życie Aneksu nr 1, warunkiem dostawy wyrobów () jest przeprowadzenie szkolenia, o którym mowa w § 1 ust. 3 i 3a Umowy (§ 5 ust. 15 Umowy). Szkolenie jest przeprowadzane na dostarczanych wyrobach i obejmuje swoim zakresem m.in. naukę ich budowy, zasad obsługi, zasad bezpieczeństwa podczas eksploatacji wyrobów, zasad przeprowadzania przeglądów tych wyrobów. Szczególne znaczenie ma charakter dostarczanych wyrobów są to pojazdy specjalne o przeznaczeniu wojskowym, których Wnioskodawca jest jedynym producentem w kraju. W związku z tym nie istnieje praktyczna korzyść z oddzielenia usługi szkolenia od dostawy wyrobów, gdyż dostawa wyrobu specjalnego bez szkolenia nie pozwoli na jego właściwe użytkowanie, z drugiej zaś strony nie ma na rynku podmiotu poza Wnioskodawcą, który takie szkolenie mógłby wykonać. Szkolenie musi być przeprowadzone przez Producenta Wyrobu (lub jego kooperantów, którzy są Producentami elementów składowych Wyrobu) jako szkolenie specjalistyczne. O kompleksowym charakterze usług szkolenia łącznie z dostawami sprzętu wojskowego świadczonych na podstawie zawartej Umowy dostawy świadczy fakt, że są one ściśle związane z celem zawartej Umowy, jakim jest pozyskanie sprzętu i jego dalsze używanie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00