Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 11 grudnia 2007 r., sygn. I SA/Gd 601/07
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Zbigniew Romała, Sędziowie: Sędzia WSA Ewa Wojtynowska, Asesor WSA Danuta Oleś (spr.), , Protokolant Sekretarz Sądowy Monika Szymańska, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 29 listopada 2007 r. sprawy ze skargi firmy "A" spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w G. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług za marzec, kwiecień, maj, czerwiec, sierpień, wrzesień i listopad 2002 r. 1. uchyla zaskarżoną decyzję; 2. określa, że zaskarżona decyzja nie może być wykonana; 3. zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej na rzecz strony skarżącej kwotę 2.975 zł (dwa tysiące dziewięćset siedemdziesiąt pięć złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
Podstawą wydanego rozstrzygnięcia był ustalony w sprawie następujący stan faktyczny.
Kontrola przeprowadzona przez pracowników Urzędu Kontroli Skarbowej w okresie od 7.01.2004 r. do 9.04.2004 r. dotyczyła badania prawidłowości rozliczeń z budżetem od marca do września oraz w listopadzie 2002 r. dokonywanych przez A. spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w G. W kontrolowanych miesiącach Spółka dokonywała czynności polegających na sporządzaniu dokumentacji celnej dotyczącej odpraw towarów w imporcie, a w wystawianych fakturach oznaczała wykonywane usługi jako "usługi spedycji tranzyt", "usługi spedycji import", "usługi spedycji eksport" i do każdej transakcji stosowała stawkę podatku VAT w wysokości 0%.
W konsekwencji powyższych ustaleń 7 decyzjami z dnia [...] Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej określił A. spółce z o.o. w podatku od towarów i usług za marzec, kwiecień, maj, czerwiec, sierpień, wrzesień i listopad 2002 r. zobowiązanie w wysokości wyższej niż w złożonych przez spółkę deklaracjach VAT-7 oraz ustalił dodatkowe zobowiązanie w tym podatku za ten sam okres.
Od powyższych decyzji Spółka złożyła odwołania wnosząc o ich całkowite uchylenie i umorzenie postępowania, bowiem zostały wydane niezgodnie z przepisami art. 19 ust. 3 i art. 25 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz.U. Nr 11 poz. 50 ze zm. - zwanej dalej "ustawą o VAT") oraz § 62 ust.1 pkt 4 i 10 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 1999 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 109, poz. 1245 ze zm.), a także z naruszeniem przepisów art. 31 ustawy o kontroli skarbowej, który w swojej treści odsyła do przepisów Ordynacji podatkowej, a więc z naruszeniem wszystkich ogólnych zasad postępowania podatkowego tj. przepisów art. 180, art. 188, art. 216, art. 120, art. 122, art. 187 § 1, art. 121 § 2, art. 123 i art. 192 oraz art. 210 § 1 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm. - dalej zwana "Ordynacja podatkowa").
