Wyrok WSA w Lublinie z dnia 11 lutego 2010 r., sygn. III SA/Lu 519/09
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jerzy Drwal, Sędziowie Sędzia WSA Jadwiga Pastusiak (sprawozdawca),, Sędzia NSA Maria Wieczorek, Protokolant Asystent sędziego Adam Traczyk, po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 11 lutego 2010 r. sprawy ze skargi G. K. na decyzję Kuratora Oświaty w Lublinie z dnia [...] września 2009 r. nr [...] w przedmiocie indywidualnego toku nauczania oddala skargę.
Uzasadnienie
Pismem z [...] czerwca 2009 r. G. K. wystąpił do dyrektora Zespołu Szkół [...] nr [...] w P. (dalej: [Szkoła] nr [...]) z wnioskiem o udzielenie zezwolenia na indywidualny tok nauki dla syna K. K. w celu realizacji materiału nauczania z zakresu klasy II i III gimnazjum w roku szkolnym 2009/2010. W toku postępowania Dyrektor uzyskał opinię o uczniu wychowawcy klasy oraz opinie w sprawie indywidualnego toku nauki Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w P. i Rady Pedagogicznej [...] Nr [...]. Opinia Rady była negatywna.
[...] września 2009 r. Dyrektor [Szkoły] wydał decyzję (znak: [...]), w której nie zezwolił na indywidualny tok nauki dla K. K. W uzasadnieniu powołał się m.in. na negatywną opinię Rady Pedagogicznej, a także stwierdził że indywidualny tok nauki jest przeznaczony dla uczniów wybitnie zdolnych, zaś K. K. takich zdolności nie wykazuje.
W odwołaniu od decyzji G. K. zakwestionował stanowisko Dyrektora [Szkoły], iż indywidualny tok jest przeznaczony dla uczniów wybitnie uzdolnionych, ponadto podniósł argument sprzeczności stanowiska organu z treścią pozytywnej opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
