Wyrok WSA w Warszawie z dnia 16 marca 2011 r., sygn. II SA/Wa 46/11
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jacek Fronczyk Sędzia WSA Olga Żurawska-Matusiak (spr.) Sędzia WSA Anna Mierzejewska Protokolant asystent sędziego Małgorzata Kędzielewska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 marca 2011 r. sprawy ze skargi Wyższej Szkoły [...] na decyzję Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia [...] lipca 2009 r. nr [...] w przedmiocie odmowy nadania uprawnienia do prowadzenia studiów drugiego stopnia oddala skargę
Uzasadnienie
Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego decyzją z [...] lipca 2009 r. nr [...], po rozpatrzeniu wniosku Wyższej Szkoły [...] w W. (dalej jako skarżąca) o ponowne rozpatrzenie sprawy, utrzymał w mocy swoją decyzję z [...] maja 2008 r. nr [...] odmawiającą nadania Wydziałowi [...] Wyższej Szkoły [...] w W. uprawnienia do prowadzenia studiów drugiego stopnia na kierunku [...].
W uzasadnieniu swojego rozstrzygnięcia organ wskazał, że skarżąca [...] listopada 2006 r. złożyła wniosek o nadanie Wydziałowi [...] Wyższej Szkoły [...] w W. uprawnienia do prowadzenia studiów drugiego stopnia na kierunku [...]. Po rozpatrzeniu wniosku pod względem formalnym, został on skierowany do zaopiniowania przez Państwową Komisję Akredytacyjną. Komisja ta uchwałą z [...] września 2007 r. nr [...] zaopiniowała wniosek negatywnie. Po zapoznaniu się z wnioskiem skarżącej o ponowne rozpatrzenie sprawy, Komisja uchwałą z [...] listopada 2007 r. nr [...] podtrzymała negatywną opinię wydaną w sprawie.
Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego po zapoznaniu się z całą dokumentacją zebraną w sprawie decyzją z [...] maja 2008 r. nr [...] odmówił nadania Wydziałowi [...] Wyższej Szkoły [....] w W. uprawnienia do prowadzenia studiów drugiego stopnia na wnioskowanym kierunku.
W uzasadnieniu decyzji organ podzielił negatywną opinię Komisji i podniósł, że skarżąca nie ujęła w planie studiów żadnych przedmiotów specjalnościowo - specjalizacyjnych, które miałyby rozwijać praktyczne umiejętności w kształceniu w zakresie nauk [...] oraz w pracy w różnych obszarach działań edukacyjnych. Ponadto zastrzeżenia organu wzbudził plan studiów i program nauczania. Organ wskazał, że wniosek skarżącej nie zawiera wystarczających informacji świadczących , że Uczelnia prowadzi badania naukowe związane z wnioskowanym kierunkiem, że Uczelnia nie przedstawiła informacji na temat organizacji kształcenia oraz że Uczelnia nie dysponuje wystarczającą bazą dydaktyczną w stosunku do planowanych rozmiarów kształcenia.
