Serwis Prawno-Pracowniczy / Niezbędnik Kadrowo-Płacowy 42/2002 z 20.10.2002, str. 27
Data publikacji: 29.06.2018
Teletransmisja dokumentacji do ZUS
Przekazywaniem do ZUS dokumentacji w formie elektronicznej zajmuje się zazwyczaj sam płatnik. Ma on jednak możliwość upoważnienia innej osoby lub firmy do wykonywania tej czynności.
Barbara Zabieglińska
główny specjalista w Centrali ZUS
Zasady przekazywania dokumentów ubezpieczeniowych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych drogą elektroniczną oraz wynikające z tego obowiązki dla płatników składek szczegółowo regulują przepisy rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 3 lipca 2001 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełniać płatnicy składek przekazujący dokumenty ubezpieczeniowe w formie dokumentu elektronicznego przez teletransmisje danych (Dz.U. Nr 73, poz. 774).
