OŚWIATA
Dyrektora szkoły powołuje się w drodze konkursu
Wójt (burmistrz, prezydent miasta) powołuje komisję konkursową, która podejmuje decyzję o wyborze dyrektora szkoły w trzech etapach - ocena zgłoszeń, ocena kandydatów i głosowanie. Wyłonionego w ostatnim etapie kandydata musi zaakceptować organ sprawujący nadzór pedagogiczny - kurator oświaty. Zdarza się tak, że na stanowisko dyrektora nie zgłosi się żadna osoba lub nikt nie zostanie wyłoniony w drodze konkursu. W tej sytuacji należy zastosować inny tryb wyboru niż konkurs.
Kandydata na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki wyłania się w drodze konkursu (art. 36a ust. 3 ustawy z 7 września 1991 r. o systemie oświaty). W tym celu organ prowadzący szkołę lub placówkę (wójt, burmistrz, prezydent miasta) powołuje komisję konkursową w składzie:
