Wynagrodzenie pracowników cywilnych komendy powiatowej Państwowej Straży Pożarnej
Główna księgowa, która jest zatrudniona w komendzie powiatowej Państwowej Straży Pożarnej (jednostce budżetowej), nie ma dodatku funkcyjnego, lecz wynagrodzenie zasadnicze w wysokości 2500 zł. Osoba zatrudniona na stanowisku pomocniczym w dziale księgowości i kierownik ustalili jej wynagrodzenie na poziomie 2300 zł. Czy kierownik KPP-SP może ustalać wynagrodzenie pracownikom cywilnym niezgodnie z Kodeksem pracy?
Pracownicy cywilni komendy powiatowej Państwowej Straży Pożarnej (dalej: KP-PSP) są pracownikami korpusu służby cywilnej. W strukturach Państwowej Straży Pożarnej mogą być bowiem zatrudniani pracownicy cywilni. Zgodnie z art. 5 ustawy z 24 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej (w tekście: ustawa o służbie cywilnej), każdy obywatel ma prawo do informacji o wolnych stanowiskach pracy w służbie cywilnej, a nabór do służby cywilnej jest otwarty oraz konkurencyjny. Dyrektor generalny urzędu organizuje nabór kandydatów do korpusu służby cywilnej w kierowanym przez siebie urzędzie poprzez umieszczenie ogłoszenia o naborze w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie urzędu oraz poprzez opublikowanie go w Biuletynie Służby Cywilnej oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
