OŚWIATA
Sprawne zorganizowanie nadzoru pedagogicznego
Istotą nadzoru pedagogicznego jest dbałość o jakość pracy dydaktyczno-wychowawczej, o jej efekty i satysfakcję. Czy jednak nowe regulacje prawne obowiązujące od listopada 2009 r. usprawnią zarządzanie szkołą?
Celem nadzoru pedagogicznego jest ustanowienie publicznego zaufania do szkoły, przypisanie wartości programom nauczania, pogłębienie odpowiedzialności za edukację dzieci i młodzieży, przygotowanie ich do edukacji na wyższych etapach kształcenia, wychowanie prawego człowieka i obywatela, przygotowanie go do życia w społeczeństwie, przygotowanie do pracy zawodowej, podnoszenie profesjonalizmu nauczycieli.
Postawmy zatem kilka pytań: dlaczego dzisiaj polska szkoła nie tylko musi budować to zaufanie, lecz także musi "walczyć" o jego przywrócenie, które utraciła w ostatnich latach? Dlaczego zawód nauczyciela w opinii społecznej, a także wśród wielu nauczycieli, nie jest postrzegany jako wypełnianie pewnej misji wobec młodego pokolenia, a tylko jako sposób na zarabianie pieniędzy?
