Wadium wpłacone na poczet przetargu
Spółka z o.o. przystąpiła do przetargu wpłacając obowiązkowe wadium. Mimo zwycięstwa w przetargu spółka wycofała się z podpisania umowy, gdyż jej postanowienia okazały się dla niej niekorzystne. W związku z tym wadium nie podlega zwrotowi. Czy można zaliczyć je do kosztów uzyskania przychodów?
Czy wydatki na przygotowanie dokumentacji przetargowej mogą być zawsze zaliczone do kosztów? Czy utrata wadium w wyniku niezawarcia umowy jest kosztem uzyskania przychodu?
Złożyłem swoją ofertę w przetargu. Czy słusznie zostałem wykluczony z powodu zastosowania błędnej stawki w VAT (7% zamiast 22%)?
W organizowanym przez nas przetargu jednym z warunków udziału w postępowaniu było wykazanie, iż wykonawca należycie wykonał w okresie ostatnich trzech lat przynajmniej trzy usługi o określonym przez nas charakterze i wielkości. Na potwierdzenie tego wymagaliśmy załączenia dokumentów. Czy powinniśmy uznać, że firma, której przedłużono termin wykonania jednej z usług ze względu na niezależne od stron
Firma (sp. z o.o.), startując do przetargu o zamówienia publiczne, wpłaciła wadium. Spółka nie została wybrana. Kwota wadium przepadła. Czy stanowi ona koszty uzyskania przychodów?
Pracuję w spółce jawnej w upadłości. Ewidencję księgową prowadzimy w postaci ksiąg rachunkowych. Zajmowałam się tym przed paroma laty, ale to była spółka z o.o. przynosząca dochody. W związku z tym mam prośbę o odpowiedź na następujące problemy: Jak kwalifikować koszty wpisów do KRS oraz inne opłaty skarbowe związane z ogłoszeniem upadłości? Jak kwalifikować koszty ogłoszeń o przetargach? Jak kwalifikować
Firma, w której pracuję, uczestniczyła w przetargu, jednak złożona przez nas oferta została odrzucona jako niezgodna ze specyfikacją przetargową. Powodem było to, że zamawiający w specyfikacji przetargowej wymagał, aby oferta była zszyta w sposób uniemożliwiający jej defragmentację, a nasza oferta była jedynie wpięta do segregatora. Czy zamawiający słusznie odrzucił naszą ofertę? Czy mielibyśmy szansę
Uważamy, że specyfikacja istotnych warunków zamówienia jest sporządzona nieprawidłowo. Czy i w jakim terminie możemy wnieść protest?
Jako urząd gminy realizujemy na własne potrzeby przetarg. W ramach tego przetargu udostępniamy oferentom dokumentację w formie specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamówienie dotyczy zadań inwestycyjnych gmin, a przekazanie warunków zamówienia oferentom następuje na podstawie regulacji zawartych w ustawie - Prawo zamówień publicznych. Dokumentację tę wydajemy za pewną opłatą, dzięki czemu zwraca
Firma, w której pracuję, zamówiła specyfikację przetargową, ale otrzymała ją dopiero po dwóch tygodniach. W międzyczasie nastąpiło otwarcie ofert, a nasza firma nie mogła złożyć oferty. Czy możemy złożyć protest na to spóźnienie?
Braliśmy udział w przetargu, w którym w wyniku uwzględnienia protestu zmieniły się wyniki, a nasza oferta została odrzucona. Ponieważ kolejnym etapem odwoławczym jest wniesienie odwołania, nosimy się z takim zamiarem. Jak powinniśmy to skutecznie zrobić?
Czy zamawiający ma prawo żądać od nas w trakcie przetargu - w celu potwierdzenia, że znajdujemy się w dobrej sytuacji finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia - wykazania, że posiadamy na podstawowym rachunku bankowym środki o określonej wysokości lub określoną zdolność kredytową? Co zrobić, jeśli posiadamy kilka rachunków?
Ogłosiliśmy przetarg, w którym jednym z kryteriów był termin realizacji. Po ogłoszeniu specyfikacji przetargu uznaliśmy jednak, że kryterium terminu realizacji nie ma dla nas już tak dużego znaczenia. Jakie są zasady zmiany specyfikacji?
W przetargu zamawiający wymagał, by sprzęt spełniał określone warunki techniczne. Wnieśliśmy protest, ponieważ ze strony internetowej innego uczestnika przetargu wynikało, iż proponowany przez niego sprzęt nie odpowiadał tym wymaganiom. Zamawiający nie uwzględnił protestu, pisząc w odpowiedzi, że wykonawca oświadczył w ofercie, iż sprzęt odpowiada warunkom przetargu. Czy postąpił słusznie?
Chcieliśmy udzielić zamówienia publicznego, więc ogłosiliśmy przetarg. Nie wpłynęła żadna oferta, która byłaby uznana przez nas za ważną. Czy będziemy mogli udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki, ze względu na unieważnienie obecnego postępowania z braku ważnych ofert?
W wyniku przetargu zawarliśmy z firmą umowę na budowę budynku. Niestety zmuszeni jesteśmy zmienić umowę i skrócić termin realizacji zamówienia, na co wykonawca się zgadza. Czy możemy aneksować tę umowę?
Został unieważniony duży przetarg. Czy istnieje możliwość wystąpienia o zwrot kosztów uczestnictwa w nim?
W przetargu najkorzystniejsza oferta została złożona przez firmę, która ma bardzo złą reputację. Czy możemy unieważnić postępowanie i zorganizować nowy przetarg?