Umowa sponsoringu
W poprzednim numerze „Doradcy Podatnika” przedstawiliśmy pierwszą część opracowania omawiającego zasady zaliczenia wydatków związanych z organizacją konkursów do kosztów uzyskania przychodów firmy. Dzisiaj kontynuujemy ten temat.
Firma, fundując w celach reklamowych nagrody w konkursach lub imprezach artystycznych, nie zawsze całość poniesionych wydatków może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu.
Jakie są podatkowe konsekwencje przekazania towaru na potrzeby reprezentacji i reklamy? Jakie są skutki zamiany usług reklamowych?
W jakiej wysokości sponsor może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na nagrody rzeczowe dla uczestników konkursów organizowanych w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób, które poniósł w zamian za upowszechnienie swojej firmy?
Czy wydatek na dofinansowanie przygotowania do druku książki w której zostanie opublikowany fakt dofinansowania wraz z pełną nazwą Studium może stanowić koszt uzyskania przychodów z tytułu reprezentacji i reklamy?
Jakie są zasady odliczenia podatku naliczonego i naliczania podatku należnego przy umowie sponsoringu?Czy wydatki związane z realizacją umowy sponsoringu można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
Czy wydatki związane z finansowaniem umowy sponsoringu w zamian za świadczenie przez Stowarzyszenie usług o charakterze reklamowym stanowią koszty uzyskania przychodów?
Koszty poniesione w celu uzyskania przychodu w przyszłości i zaksięgowanie ich w roku poniesienia
1. Czy sprzedaż dla uczestników turnieju opłat startowych i przekazanie nagród rzeczowych uczestnikom turnieju jest obrotem podlegającym opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, o którym mowa w art. 2 ust. 1 i 3 ustawy, którego wartość należy uwzględnić przy ustalaniu wysokości sprzedaży dla celów ustalenia momentu utraty zwolnienia, o którym mowa w art. 14 ust. 3?2. Czy środki pozyskane w ramach
Spółka pyta o zakres opodatkowania sponsoringu w świetle ustawy o podatku od towarów i usług.
1. Według jakiej stawki podatku od towarów i usług należy opodatkować umowę sponsorską?2. Według jakiej stawki podatku od towarów i usług należy opodatkować sprzedawane wraz z biletami programy?3. Czy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług wynajem sali na przedstawienie i sprzedażą spektaklu wraz z wynajmem pokoi dla artystów?
Czy ciąży na podatniku obowiązek pobrania i odprowadzenia do urzędu skarbowego podatku dochodowego od osób prawnych oraz sporządzenia deklaracji podatkowych CIT - 10 oraz IFT - 2 w związku z przekazaniem na rzecz Instytutu kwoty pieniężnej tytułem sponsoringu koncertu organizowanego przez Instytut ?
Jeśli spiszemy umowę z organizatorem ogólnopolskiej imprezy sportowej o zareklamowanie naszej firmy - czy koszty tej reklamy będą stanowić koszty uzyskania przychodu?
1.Jaką stawką podatku VAT należy opodatkować usługi związane z funkcjonowaniem obiektów kulturalnych?2. Jaką stawką podatku VAT należy opodatkować usługi polegające na zamieszczaniu przez podatnika znaków firmowych sponsora (logo firmy) na plakatach, banerach reklamowych w ramach organizowanych imprez częściowo dofinansowanych przez tego sponsora?
Czy z tytułu otrzymanych środków pieniężnych od sponsora na działalność klubu sportowego w zamian za umieszczenie na boisku planszy reklamującej firmę sponsora, jak również zamieszczenie napisów o podobnym charakterze na koszulkach zawodników klub stanie się podatnikiem podatku VAT?
Czy podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego przy zakupie towarów i usług służących różnym rodzajom reklamy? Czy działania podmiotu sponsorowanego podlegają opodatkowaniu VAT? Jak należy rozliczyć podatek w przypadku przekazywania katalogów reklamowych?
1. Czy dotacje z budżetów gmin, województw lub Ministerstwa Kultury opodatkowane są podatkiem od towarów i usług w przypadku stowarzyszenia twórczego nie będącego podatnikiem VAT? 2. Czy darowizna na realizację konkretnego celu statutowego podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług? 3. Jak należy traktować sponsoring w świetle ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług? 4. Czy
1. Czy reklama firmy na zawodach sportowych za pomocą banera jest reklamą nie podlegającą limitowi określonemu w art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.)? 2. Czy finansowe wspieranie klubu sportowego (koszty imprezy sportowej, obsługi technicznej, koszt wynajmu sali, poczęstunku uczestników turnieju) bądź
Jesteśmy firmą oferującą usługi transportu osób. Mamy podpisaną umowę ze szkołą na dowożenie dzieci, w ramach której ujęte jest 500 darmowych kilometrów rocznie. Za darmo dowozimy również zawodników klubu sportowego na mecze, lecz na podstawie umowy ustnej. Czy powyższe sytuacje można traktować jako sponsoring lub darowiznę?
Czy wpłata od sponsora, dokonana w terminie 14 dni od podpisania umowy sponsoringu, stanowi przychód podatkowy w miesiącu jej otrzymania, czy w miesiącach przyszłych, w których usługi wynikające z tej umowy (m. in. prawo posługiwania się tytułem "Sponsora Filmu", umieszczenia logo firmy na taśmie filmu) zostaną wykonane przez Podatnika? PD-005U-869/04/EP , informacja o zakresie stosowania przepisów