Interpretacja indywidualna z dnia 9 lutego 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.1073.2023.4.JK2
Pobór podatku u źródła - udostępnienie powierzchni reklamowej.
Pobór podatku u źródła - udostępnienie powierzchni reklamowej.
Chociaż w przedmiotowej sprawie spełnienie warunków niepobrania podatku u źródła tj. kwalifikacji wypłacanych należności do zysków przedsiębiorstwa winno wynikać z umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania zawartej pomiędzy Polską a krajem danego kontrahenta to jednak obowiązki płatnika wynikają z art. 26 ustawy o CIT.
Czy Wnioskodawca występujący w roli płatnika w rozumieniu art. 26 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w przypadku gdy dokonuje czynności do których zaliczają się: a) nieodpłatne udostępnianie zdjęć i tekstów opisujących produkt oraz ich dostawa na rzecz zagranicznego Kontrahenta, b) opłata za możliwość udostępniania informacji o produktach w tym w gazetkach i innych nośnikach medialnych w
Brak możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 73.
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 59.11.12.0 „Usługi związane z produkcją reklamowych lub promocyjnych filmów i nagrań wideo”.
1. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym wydatki z tytułu Opłaty dystrybucyjnej w związku z nabyciem Usług opisanych powyżej, świadczonych przez Podmiot powiązany na podstawie Umowy nie stanowią kosztów podlegających ograniczeniu w zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów o którym mowa w art. 15e ust. 1 Ustawy CIT? 2. W przypadku uznania stanowiska Wnioskodawcy w zakresie
Dotyczy ustalenia, czy Spółka ma prawo skorzystać z tzw. ulgi sponsoringowej przewidzianej w art. 18ee ustawy o CIT oraz odliczyć od podstawy opodatkowania kwotę stanowiącą 50% wartości faktur wystawionych przez Sponsorowanego w związku z realizacją umów barterowych zawieranych ze Sponsorowanym.
Brak obowiązku zapłaty opłaty o której mowa w art. 13(2) ust. 1 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
W zakresie ustalenia: - czy dokonując transakcji sprzedaży towarów i świadczenia usług na rzecz podmiotu powiązanego Wnioskodawca ma prawo do opodatkowania swoich dochodów ryczałtem, o którym mowa w rozdziale 6b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, - czy dokonane wypłaty dla podmiotów powiązanych z tytułu świadczonych przez nich usług na rzecz Wnioskodawcy kwalifikują się jako dochód z tytułu
Stawka ryczałtu 12% w odniesieniu do usług konsultanta ds. projektów mediowych i marketingowych z zakresu pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarkach internetowych, sklasyfikowanych wg PKWiU w grupowaniu 62.01.11.0; Stawka ryczałtu 8,5% w odniesieniu dla usług sprzedaży miejsca na cele reklamowe w Internecie, sklasyfikowanych wg PKWiU w grupowaniu 63.11.20.0.
1) Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym - z uwagi na okoliczność, że przeniesienie praw do wykorzystania wizerunku Influencera oraz przeniesienie praw do udostępnienia Wpisu i Fotografii stanowi świadczenie poboczne (akcesoryjne) względem Usług reklamowych świadczonych przez Agencję na rzecz Spółki - całą kwotę wypłacanego na rzecz Agencji Wynagrodzenia należy opodatkować podatkiem
W zakresie ustalenia czy wartość przekazywanych Produktów nie będzie stanowiła podstawy do opodatkowania podatkiem u źródła na gruncie art. 21 ust. 1 ustawy o CIT.
Interpretacja indywidualna dotycząca ustalenia czy należności wypłacane w związku z zakupem licencji, usług reklamowych/promocyjnych i dostępu do chmury internetowej podlegają podatkowi u źródła
Ustalenie, czy Wnioskodawca, przekazując na rzecz Wydawców będących zagranicznymi rezydentami podatkowymi należności z tytułu udostępnienia ruchu internetowego, ma obowiązek pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych, zgodnie z art. 21 w zw. z art. 26 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (w sytuacji gdy kontrahent jest osobą prawną lub z innego tytułu podlega przepisom
W zakresie ustalenia, czy nabycie od kontrahentów niemających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej siedziby lub zarządu przestrzeni reklamowej na portalach internetowych celem ich dalszej odsprzedaży, podlega opodatkowaniu podatkiem u źródła, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT i czy na Wnioskodawcy ciąży obowiązek pobrania i przekazania podatku do urzędu skarbowego zgodnie z art. 26 ust
Dotyczy rozpoznania kosztów uzyskania przychodu.
Dokonując wypłaty wynagrodzenia spółce niderlandzkiej, przy dochowaniu należytej staranności, o której mowa w art. 26 ust. 1 ustawy o CIT i posiadaniu aktualnego certyfikatu rezydencji, na Wnioskodawcy nie będzie ciążył obowiązek pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego na podstawie art. 7 ust. 1 UPO od nabywanych usług mieszczących się w art. 21 ust. 1 pkt 2a
Czy ponoszone przez Wnioskodawcę wydatki na rzecz klubu sportowego w związku z zawartą umową sponsoringową mogą być przez Wnioskodawcę uznane za koszty uzyskania przychodu poniesione na działalność sportową, które uprawniają Wnioskodawcę do zastosowania ulgi o której mowa w art. 18ee ustawy o CIT
Ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego oraz momentu wystawienia faktury w przypadku świadczenia usług promocyjnych.
Obowiązek stosowania oznaczenia "GTU 12" dla świadczonych usług.
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 63.11.20.0 (sprzedaż czasu lub miejsca na cele reklamowe w Internecie).
Czy w związku z planowanym prowadzeniem działalności gospodarczej na terytorium Zjednoczonych Emiratów Arabskich poprzez Spółkę zależną (spółkę FZ-LLC), spółka ta będzie stanowić zagraniczną jednostką kontrolowaną, o której mowa w art. 24a ust. 3 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w przypadku gdy spółka zależna będzie prowadzić usługi w zakresie świadczenia na rzecz swoich klientów