Interpretacja indywidualna z dnia 18 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4018.18.2024.1.KK
Zachowanie dotychczasowego numeru NIP w związku z przekształceniem MOPS w Centrum Usług Społecznych.
Zachowanie dotychczasowego numeru NIP w związku z przekształceniem MOPS w Centrum Usług Społecznych.
Potwierdzenie skuteczności wyboru formy opodatkowania.
Uznanie wpłat na podatek za wybór formy opodatkowania jako ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.
Uznanie wpłat na podatek oraz deklaracji za wybór formy opodatkowania jako ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.
Potwierdzenie skuteczności wyboru formy opodatkowania.
Ustalenie prawidłowości zmiany formy opodatkowania z tytułu prowadzonej działalności.
Wybór stawki amortyzacyjnej dla budynku oraz jej zmiana po ewentualnej zmianie formy opodatkowania działalności gospodarczej.
Dotyczy ustalenia: - czy wskutek rezygnacji z opodatkowania w reżimie estońskiego CIT przed upływem 4 lat, po stronie Wnioskodawcy powstanie obowiązek zapłaty ryczałtu od dochodów spółek; - czy wskutek rezygnacji z opodatkowania w reżimie estońskiego CIT przed upływem 4 lat, a następnie zmiany struktury udziałowców i przeniesienia własności udziałów na osobę prawną, po stronie Wnioskodawcy powstanie
Czy zmiana składu osobowego Spółki poprzez wniesienie udziałów jej jedynego wspólnika do fundacji rodzinnej, stanowi zdarzenie, o którym mowa w art. 28t ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Zmiana statusu spółki z małego przedsiębiorcy na średniego przedsiębiorcę w kontekście zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Zmiana formy opodatkowania z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.
W zakresie ustalenia, czy w opisanym stanie faktycznym prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym Spółka skutecznie dokonała zmiany roku podatkowego/obrotowego, a pierwszy po zmianie rok podatkowy trwa od 1 stycznia 2023 r. do 30 czerwca 2024 r., a kolejne lata podatkowe będą obejmować okresy od 1 lipca do 30 czerwca.
Zwiększenie podstawy opodatkowania w przypadku zmian w ujęciu bilansowym umów leasingu operacyjnego
Ustalenie sposobu w jaki Wnioskodawca powinien rozpoznać konsekwencje podatkowe, związane ze zmianą ceny nabycia licencji, wynikające z faktur otrzymanych od Dostawcy na kolejne transze należnego mu wynagrodzenia.
Czy w związku ze zmianą roku obrotowego i podatkowego, dokonaną przez Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników Spółki, rok obrotowy i podatkowy Spółki rozpoczynający się w dniu 1 stycznia 2023 r. powinien zakończyć się z dniem 30 czerwca 2024 r.
Brak wpływu zmiany statusu przedsiębiorcy z małego na średniego przedsiębiorcę na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej.
1. Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę w toku realizacji inwestycji na podstawie DoW 1 i DoW 2 nie wpływa na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a tym samym na wysokość przysługującego Spółce na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a u.p.d.o.p. zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych? Pytanie
Opodatkowanie dochodu z niezrealizowanych zysków.
Brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania przyznanej na podstawie art. 180 ustawy o Służbie Ochrony Państwa funkcjonariuszowi SOP pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego.
Brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania, przyznanej na podstawie art. 180 ustawy o Służbie Ochrony Państwa funkcjonariuszowi SOP, pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego.
Możliwość opodatkowania osiąganych dochodów w sposób określony w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.