Jak efektywnie wykorzystać wskaźniki benchmarkingowe w zarządzaniu zasobami ludzkimi
Pomocne cyfry
DHL Express Poland Sp. z o.o. od kilku lat z powodzeniem stosuje benchmarking w swoim dziale HR. Ta praktyka pozwala lepiej planować strategię i rozwój oraz skuteczniej rozmawiać z zarządem i partnerami biznesowymi.
Paweł Berłowski
Autor jest współpracownikiem "Personelu i Zarządzania".
Kontakt:
pawel.berlowski@interia.pl
Aby lepiej usytuować firmę na rynku pracy, dział HR firmy DHL Express Poland od kilku lat korzysta z popularnych na Zachodzie wskaźników benchmarkingowych. Pozwalają one porównać własne wyniki z osiągnięciami innych przedsiębiorstw, które zdecydowały się na udostępnienie swoich danych w raporcie. Dane publikowane w raportach są poufne - firmy udostępniające je biorą odpowiedzialność za niepublikowanie danych szczegółowych, zwłaszcza tych, które są objęte tajemnicą firmową.
Być wśród solidnych
Podstawowym raportem, z którego korzysta DHL Express Poland, jest badanie Saratoga prowadzone przez PricewaterhouseCoopers oraz wybrane raporty płacowe. Liczba organizacji porównywanych w takim raporcie nie jest liczna i raczej stała. Zapewne wynika to z tego, że korzystanie ze wskaźników wymaga większej świadomości, wyższego etapu rozwoju organizacji i samej struktury działu HR w firmie.
