Dotacja celowa dla fundacji na realizację zadania własnego gminy
Rada gminy podjęła uchwałę, w której postanowiła udzielić dotacji celowej jednej z fundacji na remont budynku fundacji w celu polepszenia warunków rehabilitacji uczestników zamieszkałych na terenie gminy. Jako podstawę prawną uchwały powołano art. 18 ust. 1 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (dalej: ustawa o samorządzie gminnym) oraz art. 221 i art. 250 ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (dalej: uofp). W toku postępowania nadzorczego wójt gminy uzasadniał cel podjęcia przedmiotowej uchwały zamiarem dofinansowania kosztów adaptacyjnych budynku fundacji na ośrodek wsparcia dla niepełnosprawnych. Nowo powstały ośrodek będzie pełnił kilka funkcji, m.in. wspieranie rozwoju osób niepełnosprawnych, ich edukacji, udzielanie schronienia, rehabilitacji, udzielenia pomocy materialnej, działania charytatywne na rzecz promocji i organizacji wolontariatu oraz promocji zatrudnienia osób niepełnosprawnych. W ocenie jednostki samorządu terytorialnego podstawą przyznania takiej dotacji jest ustawa z 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (dalej: ustawa o działalności pożytku publicznego).
