Wyrok SN z 7 stycznia 1997 r., sygn. I CKN 37/96
W praktyce obrotu gospodarczego rzadko występują spory dotyczące ceny oraz wydania i odebrania rzeczy sprzedanej. Najwięcej konfliktów powoduje jakość towarów. Zła jakość produktu zawsze skutkuje odpowiedzialnością sprzedawcy i producenta, zaś po stronie kupującego rodzi wiele uprawnień. W niniejszym opracowaniu omówione zostaną przysługujące wszystkim kupującym (nie tylko konsumentom) najważniejsze
Spółka prawa handlowego X została postawiona w stan upadłości w sierpniu 2008 r. W czasie prowadzenia działalności zaciągnęła kredyt w banku. Gwarantem kredytu była spółka Y, która w 2008 r. również została postawiona w stan upadłości. W 2010 r. bank poinformował spółkę X, że z upłynnionego majątku spółki Y została spłacona część kredytu. Jak potraktować podatkowo taką operację oraz jak należy ją ująć
Istotą gwarancji jest jej nieodpłatny charakter. Oznacza to, że zarówno udzielenie gwarancji, jak i spełnienie świadczenia gwarancyjnego przez gwaranta następuje bez pobrania dodatkowej opłaty. Gwarant nie może również uzależnić wykonania przyjętego na siebie zobowiązania gwarancyjnego od jakiegokolwiek świadczenia wzajemnego (brak odpłatności w naturze). Należność za świadczenie gwarancyjne jest natomiast
Od 3 marca 2011 r. uchybienie przez sprzedawców udzielających gwarancji wymogom sprawdzenia zgodności towaru z dokumentem gwarancyjnym nie będzie miało wpływu na ważność gwarancji i nie będzie pozbawiało kupującego uprawnień z niej wynikających. Takie zmiany wprowadza nowelizacja ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (dalej: ustawa).