Czy najem samochodu elektrycznego trzeba dokumentować kilometrówką
Zagadnienie konsekwencji w VAT „doładowania samochodów elektrycznych” budzi spory. Wprawdzie zazwyczaj nie ma wątpliwości co do tego, że chodzi o świadczenie kompleksowe, jednak organy podatkowe utrzymują, że prym wiedzie tu dostarczenie energii (czyli towaru). Z kolei podatnicy na ogół przekonują, że najistotniejsza jest usługa. Odpowiedź na to pytanie ma znaczenie dla ustalenia terminu powstania
W wyniku pozytywnej decyzji Komisji Europejskiej od 19 grudnia 2018 r. obowiązuje zwolnienie od akcyzy pojazdów elektrycznych i z napędem wodorowym. Do 1 stycznia 2021 r. preferencji tej będzie podlegał także samochód osobowy stanowiący pojazd hybrydowy. Wydawałoby się, że podatnicy, którzy uiścili akcyzę po 18 grudnia 2018 r., mają podstawy do żądania jej zwrotu. Ustawodawca przewidział jednak pewne
Pracownikowi, który nieodpłatnie korzysta ze służbowego samochodu elektrycznego do celów prywatnych, należy ustalić ryczałt w wysokości 250 zł. Potwierdził to Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji, której fragment przedstawiamy.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchomił ostatnio trzy różne formy wsparcia dla przedsiębiorców i innych podmiotów (np. spółdzielni, fundacji czy samorządów), które stawiają na pojazdy przyjazne dla środowiska. W drugiej połowie listopada ruszył nabór w programie na dotacje do zakupu auta, ponadto można się też starać o dofinansowanie do rat leasingowych. A już w styczniu ruszy
Bartosz Piłat: Pojawienie się SCT powinno przyśpieszyć wymianę samochodów na mniej emisyjne. Wiadomo, że z dnia na dzień nie zamienimy ich na elektryczne lub Euro 6, bo Polaków na to nie stać, ale ważne jest, byśmy jak najszybciej przestali kupować diesle
Ryczałt z tytułu używania elektrycznego samochodu służbowego do celów prywatnych obejmuje koszty jego ładowania. Takie stanowisko potwierdził Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji, której fragment przedstawiamy.
Jak rozliczać koszty energii elektrycznej nabywanej w celu naładowania samochodu elektrycznego? Czy należy postępować tak jak przy zwykłym zakupie paliwa, np. 50% VAT i 75% w koszty?
Spółka zakupiła samochód osobowy elektryczny. Jak wprowadzić go do ewidencji i rozliczać wydatki związane z jego eksploatacją? W jaki sposób go amortyzować? Czy obowiązuje tu limit 50% kwot podatku VAT? Jak rozliczać koszty ładowania tego samochodu ponoszone przez pracownika „na mieście”?
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej uważa, że do aut osobowych o napędzie elektrycznym stosuje się 20-proc. stawkę amortyzacji. Jest to korzystne dla podatników, ale wcale nie wynika jednoznacznie z przepisów
Czy od zakupu samochodu elektrycznego, który będzie wykorzystywany do celów mieszanych podatnik będzie miał prawo do odliczenia 50% podatku VAT?
Szef Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) może z urzędu (czyli z własnej inicjatywy) zmienić wydaną wcześniej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) interpretację indywidualną. Dzieje się tak, jeśli stwierdził jej nieprawidłowość, uwzględniając w szczególności orzecznictwo sądów, Trybunału Konstytucyjnego lub Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Szef KAS nie jest w tym zakresie