Wyłączenie z kosztów uzyskania przychodów usług marketingowych
W rozwiniętej gospodarce rynkowej dokonywanie przez podmioty prowadzące działalność gospodarczą zakupu usług marketingowych jest zjawiskiem powszechnie występującym. Jednocześnie wydatki na zakup tychże usług budzą kontrowersje, bowiem nie zawsze jednoznacznie można je zakwalifikować jako koszty uzyskania przychodu.
Podpisałam umowę na usługi marketingowe na kwotę 6500 zł, w której określono, że moje przychody wzrosną o kwotę 50 000 zł, a wzrosły o 30 000 zł. Czy mogę całą kwotę (6500 zł) zaliczyć jako koszt uzyskania przychodu?
Moja firma, będąca osobą prawną, bardzo często zawiera dwa rodzaje transakcji ze swoimi partnerami w Niemczech i na Węgrzech. Są to - podpisywane każdego roku - umowy licencyjne na korzystanie przez moją firmę ze znaku towarowego (z niemieckim kontrahentem) oraz umowy o świadczenie usług marketingowych, promocyjnych i badawczo-rozwojowych (zarówno z kontrahentem niemieckim, jak i węgierskim). Czy to
Jaką stawką VAT należy obciążyć usługi marketingowe wykonywane przez firmę polską w Polsce na rzecz kontrahenta unijnego, a jaką stawką VAT należy opodatkować usługi marketingowe wykonywane przez firmę polską za granicą na rzecz firm unijnych?
We wrześniu wystawiłem kontrahentowi fakturę za usługę marketingową dotyczącą promocji danego towaru, która nastąpiła w lipcu. W którym miesiącu powstanie obowiązek podatkowy? Co w sytuacji, gdy w październiku była wystawiona faktura na premię pieniężną za wykonany plan sprzedaży (III kwartał)?
Czy faktura za usługę marketingową jest reklamą? Jaki jest termin odliczenia VAT naliczonego w tej fakturze?
Spółka planuje rozpoczęcie kampanii promocyjnej. W jej ramach będą m.in. przeprowadzane konkursy z nagrodami dla naszych klientów. Po rozmowie z główną księgową okazało się, że zmieniły się przepisy, na podstawie których powinniśmy odprowadzić VAT od wydanych w konkursach nagród. Czy istnieją inne możliwości prowadzenia kampanii promocyjnej, tzn. w taki sposób, aby nagrody w konkursach nie musiały
Problematyka premii pieniężnych przez wiele lat sprawiała trudności. W odniesieniu do premii pieniężnych prezentowanych było (zarówno przez podatników, jak i przez organy podatkowe oraz sądy administracyjne) wiele koncepcji podejścia do tego problemu. Od pewnego czasu można zaobserwować dwie koncepcje dotyczące premii pieniężnej. Po pierwsze - strony umawiają się na premię pieniężną, która jest należna
Czy firma może wystawić fakturę na świadczenie usług marketingowych za cały rok 2014? Jaką wpisać datę wystawienia faktury oraz datę zakończenia usługi (czy 31 grudnia 2014 r.)? Płatności rozliczane są co miesiąc. Kiedy powstanie obowiązek podatkowy?
Agencja reklamowa, przekazując nagrody uczestnikom akcji marketingowej, musi naliczyć VAT. Nie można potraktować przekazania nagród osobom trzecim w ramach prowadzonej akcji marketingowej jako usługi kompleksowej. Usługa marketingowa oraz zakup i przekazanie osobom trzecim w ramach prowadzonej akcji marketingowej nagród nie są tak ściśle ze sobą związane, że obiektywnie tworzą jedno niepodzielne świadczenie