Kontrakty menedżerskie
W praktyce życia gospodarczego funkcjonują różne formy zatrudniania osób świadczących pracę. Wprawdzie nadal najpopularniejszą formą jest stosunek pracy, nabierają znaczenia także formy cywilnoprawne, jak umowa-zlecenie, umowa o dzieło, umowa agencyjna czy kontrakty menedżerskie.
Przedsiębiorcy, którzy posługują się w działalności dużą ilością dokumentów, doskonale zdają sobie sprawę z tego jak trudne jest zorganizowanie ich obiegu i jakie komplikacje mogą się pojawić podczas ich archiwizacji. A przecież niektóre dokumenty przedsiębiorcy mają obowiązek przechowywać nawet przez okres kilkudziesięciu lat. Jak dobrze zabezpieczyć ten obszar?
W praktyce stosowania przepisów prawa podatkowego pojawia się problematyka związana z tym, czy menedżer spółki, który pełni funkcję członka zarządu będąc osobą zatrudnioną na podstawie kontraktu menadżerskiego, może prowadzi jednocześnie działalność gospodarczą, a więc tym samym być przedsiębiorcą.
Właściciele nieruchomości są już przyzwyczajeni, że prawie każdy kolejny rok przynosi wzrost stawek podatkowych. Taka sytuacja wynika ze specyficznej konstrukcji podatku od nieruchomości. Samorządy mają swobodę w zakresie określania stawek wspomnianego podatku, ale nie mogą przekroczyć maksymalnych limitów wyznaczonych przez Ministra Finansów. Od pewnego czasu, znamy już takie ogólnopolskie limity
Członek zarządu związany jest ze spółką tzw. stosunkiem korporacyjnym. Na jego podstawie, w konsekwencji powołania do organu zarządzającego, członek zarządu może wykonywać swoją funkcję. Jednak to nie stosunek korporacyjny jest tym, na podstawie którego najczęściej swoją funkcję pełnią członkowie zarządu. Zdarza się też, że obok stosunku korporacyjnego występuje stosunek pracy lub stosunek cywilnoprawny
Spółka może zaliczyć do kosztów podatkowych należności wypłacane członkowi zarządu z dwóch różnych tytułów prawnych pod warunkiem, że czynności wykonywane na podstawie różnych tytułów nie pokrywają się (wyrok NSA z 27 sierpnia 2020 r., sygn.akt II FSK 3010/19).
Relacje w pracy zdalnej są utrudnione poprzez odległość. Czym jest bliskość symboliczna? Jak budować relacje w zdalnie pracującym zespole? Jakie zadania ma menedżer wirtualnego zespołu? Jakie 4 ćwiczenia warto zadać pracownikom?
Wstęp Organizacja pracy biura rachunkowego jest systemem zasad, metod i działań prowadzonych równolegle w różnych obszarach w celu wprowadzenia ładu i porządku w tym działaniu. Koordynacja działań i ich harmonia jest celem samym w sobie i ma ogromny wpływ na postrzeganie jakości oferowanych usług. Im lepiej zorganizowana jest praca biura rachunkowego, tym wyższe osiąga ono oceny w oczach klientów i
PROBLEM Spółka A i Spółka B mają tego samego udziałowca i tym samym prezesa zarządu. Spółka A świadczy usługi konsultacyjne na rzecz spółki B, czy w tym przypadku należy wykazać transakcje powiązane? Ta sama Spółka A świadczy usługi na rzecz spółki C w której prezesem i udziałowcem jest brat udziałowca spółki A. Czy tu należy wykazać transakcje powiązane?
Okres wakacyjny sprzyja zatrudnianiu pracowników sezonowych. Wiąże się to nie tylko z okresem urlopowym i napływem klientów w miejscowościach turystycznych, lecz także z sezonowością wynikającą ze zmienności pór roku. Tego rodzaju praca może obejmować obsługę gastronomiczną, hotelową, sprzedaż, obsługę plażową i wiele innych. Aby jednak praca w okresie wakacyjnym przyniosła satysfakcję pracownikom
Za zaległości podatkowe zagranicznej spółki wobec polskiego fiskusa odpowiada także członek zarządu tej spółki jako tzw. osoba trzecia – wyrok NSA z 25 stycznia 2023 r., sygn. akt III FSK 1597/21.